Ha dames,
Onderstaande heb ik van de week al in het klaag-topic geplaatst, maar ben wel benieuwd wat de experts hier van vinden!
Het gaat dus om 1 kleuterklas, die op een andere locatie (geen school) geplaatst wordt. De opvanglocatie is 5-10 minuten lopen van de school.
dochter gaat sinds enkele weken naar school (school in de wijk, prima school). Er was een aantal jaar gedoe met wachtlijsten, maar dat hebben ze afgeschaft.
Vanmiddag kreeg ik een e-mail van school, dat ze groep 1 volgend schooljaar op een andere locatie gaan plaatsen, namelijk op dezelfde locatie als de kinderopvang. En alle nieuwe instroom komt dan ook daar.
Wij zijn hier absoluut niet blij mee en ook de manier van communiceren (mail op vrijdagmiddag half 5, vlak voor de vakantie) vinden we echt niet tof.
Ze gaat dus dit schooljaar een week of 8-10 naar deze locatie en dan na de zomervakantie naar de opvang locatie. En dan na een jaar (of twee?) weer terug naar de normale locatie.
Buiten dat ik het pedagogisch gezien niet tof vind en dat het er voor ons niet handiger op wordt, weet ik ook nog eens zeker dat dochter ontzettend verdrietig wordt als we dit moeten gaan vertellen.... Ze heeft het zo ontzettend naar haar zin, speelt vooral met oudere kinderen (straks dus alleen 4 jarigen), juf liet al iets vallen over dat ze zo pienter en sociaal sterk is... Zou zo jammer zijn!!!
En dat allemaal omdat er te veel aanmeldingen zijn.... Tja, neem dan wat minder kinderen aan als je ze niet kwijt kunt!