[verwijderd] En zelf in het autisten spectrum valt hij erbuiten voor mijn gevoel. Ik lees overal zowat enkel over prikkelverwerkingsproblemen, agressie, laag IQ, obsessief gedrag. Maar daar herken ik hem niet in. Ik kan hem met niemand vergelijken en dat vind ik moeilijk.
Maar ze zijn er zeker wel. De zoon van vrienden van ons was precies zoals jij hem beschrijft. Laat met praten, laat met alles. Behalve met lezen en rekenen. Daar loopt ie een paar jaar voor op zn leeftijdgenoten. Ook hij is gediagnosticeerd met autisme, en het is zeker geen makkelijke weg voor hemzelf en het gezin, maar het is ook wel heel bijzonder te zien hoe hij allerlei dingen zo makkelijk oppikt als het hem maar interesseert. Hij is 10, spreekt nederlands en engels en leert nu duits en spaans. Gewoon, door youtube filmpjes te kijken enzo. En hij leert zichzelf programmeren.
Ik denk niet dat ie een volledig "normaal" leven zal hebben. Maar ik zie hem ook wel een briljant programmeur of wetenschapper worden. Een soort Sheldon misschien, van de big bang theorie. 😉
Blijf de mooie kanten van je kind zien, volgens mij kun jij dat <3