[verwijderd] ik heb ook een reportageflitser erbij idd maar gebruik m liever niet, geeft veel te harde schaduwen alsnog en te fel licht. Omdat ik afhankelijk ben van t beschikbare daglicht en je er echt donkere dagen bij kunt hebben heb ik een daglichtlamp gekocht. Dit is continulicht en dus geen flitser. deze gebruik ik dan als extra lichtbron bij erg donkere omstandigheden. Dan maar liever zo dan mislukte fotoโs ๐ met iso kun je een hoop, en met diafragma ook, maar sluitertijden wil ik niet te lang hebben bij snel bewegende kindjes ๐
Sevenof9 ik zou mezelf niet zo gauw een 70-200 zien gebruiken bij een portret shoot binnenshuis of in een studio, buitenshuis is dat natuurlijk wel weer anders ๐ maar bedankt voor de info!
[verwijderd] mijn 1e dslr was de d5000, heeeel fijn ding idd maar liep op gegeven moment wel tegen de beperkingen aan. Vooral t snel instellen van ook bijv iso daarvoor moest je dan echt t menu in.
toen ben ik over gegaan dus naar de d7000, voorloper van de d7500 en vind m nog steeds erg fijn! Maar wil toch ook graag wel richting een full frame (denk ik nu)
eerst maar eens sparen en dan tegen die tijd maar eens kijken wat er op de markt is ๐