Wij wonen nu twee jaar in New York City en verhuizen over precies een week naar San Francisco. We hebben daar voor anderhalf jaar getekend en kunnen jaarlijks verlengen. We hebben nu geen behoefte om terug naar Nederland te gaan. Heb ook eigenlijk totaal geen heimwee. De mensen die belangrijk zijn in mijn leven spreek ik nog steeds heel vaak en komen ook langs. Wij gaan ook 1x per jaar naar Nederland terug.
Wel mis is soms dingen voor onze zoon. Hij groeit op zonder zijn familie om hem heen en kan bijvoorbeeld niet alleen buiten spelen. We waren afgelopen jaar in NL en speelden met buurtkids de hele dag buiten. Dat vond hij zo leuk. Soms vind ik dat wel sneu dat ik hem dat ontneem. Maar daar in tegen heeft hij ook een bijzondere ervaring wat hem als mens denk ik alleen maar rijker maakt. Hij spreekt goed Nederlands, Engels en een beetje Spaans. Hij leert verschillende culturen, feestdagen, en wij proberen hem mee te geven dat je vrij bent om te wonen, werken en doen waar je echt gelukkig van wordt. En dat is denk ik ondanks het gemis van familie, buiten spelen ook wel mooi.