Manque ik vond het douchebad in het vorige huis echt niet erg.

Nu hebben we het weer maar deze is om te douchen minder fijn door de vorm. Maar voor bad wel weer fijner.

Ben in ieder geval wel blij dat we beide opties hebben, onder de douche of in bad πŸ˜€

Toch6

Wij douchen ook in bad. Prima te doen hoor. Leuke tegels!

Toch6 ik heb echt een hekel aan het hele douchen in een bad. Als ik het geld had dan had ik het allang laten weghalen πŸ˜…

Manque mooie tegels. Ik snap voor jullie dat een bad het handigste is. Ziet er dan goed uit zo!

• Bijgewerkt

Toch6 Jaaa zowel douche als bad is natuurlijk ideaal!
      Welke vorm vond je wel/niet fijn voor het douchen?
      Ik neig naar een rechter, vierkantig model, zodat je niet te makkelijk uitglijdt.

Bob_Ross Hebben jullie er een speciaal bad op uitgezocht waarin je ook goed kunt staan?

• Bijgewerkt

Manque
          Zo'n model hadden we. Bewust asymmetrisch omdat we anders niet uitkwamen met de wastafel. Bij deze had je in de "douchehoek" wel een fatsoenlijk vierkant om te staan.

Wat we nu hebben kan ik niet vinden, zal zo foto maken als ik boven ben. Maar dat is in mijn ogen veel meer "ligbad met douchefunctie" dan "douchebad met ligfunctie"

Manque wij hadden ook zoiets als @Toch6 . Het paste anders niet en de ruimte om goed te douchen vond ik wel erg belangrijk.
            Ik mis nog steeds een bad, wat mij betreft komt er weer een bad als we gaan verhuizen of verbouwen

Femkes Ga je niet helemaal scheef hangen in zo'n bad?
              Ik zag hem in de sanitairzaak, maar voelde me te opgelaten om even te gaan 'proefliggen'.

Toch6 Kon je hier wel goed in liggen als je een bad nam? Was dat comfortabel?

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

Manque vind ik toch wel normaal om te hoor, anders vraag je t de volgende keer? Ik zou het dus wel echt heel belangrijk vinden om te weten of ik een beetje okΓ© kan liggen.
                  Wij hebben beide, omdat de douche bij ons geen gordijn of wand heeft wilde ik in het bad ook kunnen douchen. Maar ik zit altijd in bad dus of ie lekker staat kan ik niet heel goed inschatten πŸ˜… ik denk t eigenlijk wel, ik irriteer mij nooit.. ik kan een foto maken straks.
                  Overigens is het handig ook na te denken wat voor wand je boven het bad neemt; je hebt vast, compleet wegklapbaar, vouwbaar.. ik kan mij voorstellen dat als je zoon moet helpen in bad dat het belangrijk is dat ie goed uit de weg kan?

Heb je bij de inrichting ook nagedacht waar alle spulletjes komen en het handdoekenrek?
                  Edit;

Loopt dus wel rond maar vrij breed

Manque voor mij net wat te lang,
                    oc td glad 🀣 oude bad daar was 20+ en flink beschadigd, geen anti slip mat nodig meer πŸ˜† Maar ik hing alsnog bijna wekelijks in bad πŸ˜„
                    Man vond de lengte wel fijn (ik heb sowieso sneller dat ik het bad te lang vind).

Zou wel opletten dat in ieder geval 1 kopse kant schuin loopt zodat je beter kan hangen

Pimpelmeesje Overigens is het handig ook na te denken wat voor wand je boven het bad neemt; je hebt vast, compleet wegklapbaar, vouwbaar.. ik kan mij voorstellen dat als je zoon moet helpen in bad dat het belangrijk is dat ie goed uit de weg kan?

Dat. En breed genoeg. Vorige huis was net wel/net niet. Alleen vaste wand.

Nu hebben we volledig klapbaar in 2 delen. Loopt verder door in zijn geheel wat prettig is. En kan zowel naar binnen als buiten scharnieren.

En let op de hoogte. Weet jullie lengte zo niet maar voor man is deze wand te laag. Of man te langπŸ€ͺ

Pimpelmeesje Heb je bij de inrichting ook nagedacht waar alle spulletjes komen en het handdoekenrek?

Stopcontact, ook belangrijk (fout hebben we aan boord gemaakt).
                    Plek voor wasmand.
                    Vuilnisbak(je)

• Bijgewerkt

Manque volgens mij dezelfde groene tegels!

Edit: en zeker even gaan proef liggen. Ik dacht ook bij een bad dat dat hem zou worden. Toen ik erin ging liggen was het gelijk nee. En ik voelde mij ook erg opgelaten hoor maar beter even 22sec of bravery.

Manque vond ik niet. Douchegedeelte is ruim genoeg en je loopt toch taps toe als mens, waardoor de ruimte bij je voeten ook minder hoeft te zijn. Wat belangrijker is, hoe schuin is de wand waar je tegenaan leunt en hoe sta je inde bak. Dus je moet echt even proefstaan en liggen in de winkel

Manque
                      Nee. We hebben wel een extra groot en diep bad, maar dat was niet voor het douchen. Zal thuis ff foto maken als ik het niet vergeet.

• Bijgewerkt

Meca mooie tegels 😍

Bij het uitzoeken van ons bad, ben ik in elk bad gaan liggen wat ze hadden. Volgens mij is dat helemaal niet raar. Ik heb wel netjes mijn schoenen uitgedaan, maar geen idee of dit de etiquette is voor het proefliggen van baden πŸ˜….

Mijn moeder had trouwens een ligbad met een deurtje erin. Zodat je er makkelijk in kan stappen als je wilt douchen ipv eroverheen moeten stappen. Ik weet niet of zo iets ook handig is voor je zoon @Manque?

Wat een goede tips allemaal! Dank jullie wel!

@Trees die baden met deurtjes kosten een klein kapitaal. Het leek mij ook handig, maar de aannemer zei dat hij bang was voor beschadiging/lekkage omdat die deurtjes over het algemeen niet zo stevig waren.

• Bijgewerkt

De aannemer is net geweest en we hebben alle plannen doorlopen. Nog meer goede tips gekregen en een kostenplaatje.... ik moest denken aan zeker 20k 😡 Dat was wel even schrikken, ik had zelf een grove berekening van 15k gemaakt. Maar goed, alles is zo duur tegenwoordig, ik snap het wel.

Qua tegels zal ik wat consessies moeten doen, want degene die ik uitgezocht had voor de vloer waren waarschijnlijk veel te glad. Dus binnenkort maar afspraken maken bij de showrooms van zijn vaste leveranciers.

Wel een hΓ©le fijne man, deze aannemer. Heldere communicatie, duidelijk over wat allemaal wel en niet kan en hoe hij dingen gaat oplossen. Ik heb er vertrouwen in πŸ™‚

Manque inderdaad een hoop geld, maar een goede aannemer is ook zeker zijn geld waard. Ik hoor regelmatig ellende met beunhazen en lekkerij achteraf.

Trees Wij hebben dat ook zo vaak verkeerd ingeschat, waarbij goedkoop telkens weer duurkoop bleek te zijn. Deze aannemer heeft bij een familielid alle verbouwingen gedaan, dus werd ons via die weg aangeraden. We waren al gewaarschuwd: hij is niet goedkoop, maar wel betrouwbaar. Daar betaal ik graag voor.