Show je badkamer
- Bijgewerkt
Manque
Zo'n model hadden we. Bewust asymmetrisch omdat we anders niet uitkwamen met de wastafel. Bij deze had je in de "douchehoek" wel een fatsoenlijk vierkant om te staan.
Wat we nu hebben kan ik niet vinden, zal zo foto maken als ik boven ben. Maar dat is in mijn ogen veel meer "ligbad met douchefunctie" dan "douchebad met ligfunctie"
- Bijgewerkt
Manque vind ik toch wel normaal om te hoor, anders vraag je t de volgende keer? Ik zou het dus wel echt heel belangrijk vinden om te weten of ik een beetje okΓ© kan liggen.
Wij hebben beide, omdat de douche bij ons geen gordijn of wand heeft wilde ik in het bad ook kunnen douchen. Maar ik zit altijd in bad dus of ie lekker staat kan ik niet heel goed inschatten ik denk t eigenlijk wel, ik irriteer mij nooit.. ik kan een foto maken straks.
Overigens is het handig ook na te denken wat voor wand je boven het bad neemt; je hebt vast, compleet wegklapbaar, vouwbaar.. ik kan mij voorstellen dat als je zoon moet helpen in bad dat het belangrijk is dat ie goed uit de weg kan?
Heb je bij de inrichting ook nagedacht waar alle spulletjes komen en het handdoekenrek?
Edit;
Loopt dus wel rond maar vrij breed
Manque voor mij net wat te lang,
oc td glad oude bad daar was 20+ en flink beschadigd, geen anti slip mat nodig meer
Maar ik hing alsnog bijna wekelijks in bad
Man vond de lengte wel fijn (ik heb sowieso sneller dat ik het bad te lang vind).
Zou wel opletten dat in ieder geval 1 kopse kant schuin loopt zodat je beter kan hangen
Pimpelmeesje Overigens is het handig ook na te denken wat voor wand je boven het bad neemt; je hebt vast, compleet wegklapbaar, vouwbaar.. ik kan mij voorstellen dat als je zoon moet helpen in bad dat het belangrijk is dat ie goed uit de weg kan?
Dat. En breed genoeg. Vorige huis was net wel/net niet. Alleen vaste wand.
Nu hebben we volledig klapbaar in 2 delen. Loopt verder door in zijn geheel wat prettig is. En kan zowel naar binnen als buiten scharnieren.
En let op de hoogte. Weet jullie lengte zo niet maar voor man is deze wand te laag. Of man te lang
Pimpelmeesje Heb je bij de inrichting ook nagedacht waar alle spulletjes komen en het handdoekenrek?
Stopcontact, ook belangrijk (fout hebben we aan boord gemaakt).
Plek voor wasmand.
Vuilnisbak(je)
- Bijgewerkt
Meca mooie tegels
Bij het uitzoeken van ons bad, ben ik in elk bad gaan liggen wat ze hadden. Volgens mij is dat helemaal niet raar. Ik heb wel netjes mijn schoenen uitgedaan, maar geen idee of dit de etiquette is voor het proefliggen van baden .
Mijn moeder had trouwens een ligbad met een deurtje erin. Zodat je er makkelijk in kan stappen als je wilt douchen ipv eroverheen moeten stappen. Ik weet niet of zo iets ook handig is voor je zoon @Manque?
- Bijgewerkt
De aannemer is net geweest en we hebben alle plannen doorlopen. Nog meer goede tips gekregen en een kostenplaatje.... ik moest denken aan zeker 20k Dat was wel even schrikken, ik had zelf een grove berekening van 15k gemaakt. Maar goed, alles is zo duur tegenwoordig, ik snap het wel.
Qua tegels zal ik wat consessies moeten doen, want degene die ik uitgezocht had voor de vloer waren waarschijnlijk veel te glad. Dus binnenkort maar afspraken maken bij de showrooms van zijn vaste leveranciers.
Wel een hΓ©le fijne man, deze aannemer. Heldere communicatie, duidelijk over wat allemaal wel en niet kan en hoe hij dingen gaat oplossen. Ik heb er vertrouwen in
Trees Wij hebben dat ook zo vaak verkeerd ingeschat, waarbij goedkoop telkens weer duurkoop bleek te zijn. Deze aannemer heeft bij een familielid alle verbouwingen gedaan, dus werd ons via die weg aangeraden. We waren al gewaarschuwd: hij is niet goedkoop, maar wel betrouwbaar. Daar betaal ik graag voor.