Als je op een gegeven moment voelt dat de pijn niet minder wordt, zou ik alsnog naar de huisarts gaan.
Ik kwam een keer 3maanden "te laat" met een gebroken vinger. De keer ervoor was ik door de huisarts weggestuurd omdat hij alleen gekneusd leek dus ik dacht ik ga niet meer met elk vermoeden naar de huisarts. Blijkbaar heb je niet op elke breuk "drukpuntpijn" nodig.
De chirurg was niet zo blij want er was allemaal verkeerd bot aangegroeid en dat moest er eerst afgehaald worden voordat ze hem konden fixen met 2pennen (botje AFgebroken aangrenzend aan gewrichtje)... Als ik het niet had laten fixen dan had ik nu mijn middelvinger niet meer kunnen buigen.
Sindsdien laat ik wel een foto maken van gekneusde/gebroken vingers als ik na een week nog steeds denk dat het misschien gebroken is. Na de breuk heb je doorgaans 2 weken om te opereren/zetten voordat het eerste bot weer aangroeid (als dat nodig is om te opereren. vaak is rust voldoende).
Ik heb altijd gehandbald dus had vaak vingerproblemen. 3x "onnodig" een foto laten maken en 2x wel terecht 😉
Sinds ik gestopt ben geen foto meer laten maken. Wel 1x vermoeden van breuk maar dat zat niet op een gewrichtje dus ik dacht dat komt wel goed.
Dus als je volgende week nog twijfelt zou ik wel ff gaan voor een fotootje. Het hoeft niet gezwollen te blijven om gebroken te zijn. En grote teen gaan ze echt wel fixen