mijn baarmoeder is verwijderd. Ik heb 3 dagen in het ziekenhuis gelegen en moest strikte rust houden. Ik mocht 6 weken niet bukken, niet tillen, niet stofzuigen, mijn kinderen niet op schoot nemen en ze ook niet aan/uitkleden etc. Echt 6 weken compleet niets dus. Autorijden deed ik pas na 7 weken of zoiets, huishouden zoals stofzuigen kon ik pas na ruim 10 weken. (en dat voor iemand die de dag na haar bevalling de wc alweer staat te poetsen, ik ben absoluut geen piepert)
De operatie op zich is me echt enorm meegevallen, want niet alleen mijn baarmoeder is verwijderd, ook mijn darmen en blaas waren verzakt, dus die zijn terug op de plaats gezet, al met al heeft de operatie zelf ik meen rond de 8 uur geduurd (stond 6 uur opereren voor, maar het viel dus blijkbaar tegen) alles is vaginaal gedaan, dus geen gaatjes of snedes.
Nadeel is wel, dat, wanneer de baarmoeder verwijderd is, de kans op blaas en darmverzakking groter is. Omdat ik dat al had mag ik de rest van mijn leven niet meer dan 5 kg tillen.
Maar heb ik er spijt van? Nee
De operatie viel mij serieus 100% mee, terwijl het echt een fikse ingreep is en ook het herstel ging heel voorspoedig. Pijn heb ik overigens ook nauwelijks gehad.