Oke ik twijfel even of ik deze vraag bij het puber topic moet zetten of hier dus ik doe het hier 😉.
Het is niet een vraag voor mezelf, maar voor een vriendin. Haar dochter (N) is 12 jaar (heeft adhd is sociaal nog wat onhandig) en zit nu dus in de brugklas.
Ergens op dag 1 een meisje leren kennen (die een pestverleden heeft) die was blijven zitten en dat was meteen dikke mik, maar nu komt het.
Dat meisje claimt haar heel erg, ze mag niet met andere meiden afspreken. Moet bepaalde kleding aan, kan beter stoppen met paardrijden enz enz. Andersom spreekt dat meisje wel gewoon met andere meiden af.
Ze hadden een app gesprek en dat ging echt van kwaad tot erger, zeggen dat N niet zielig moet doen, anderen er niet bij moet halen het niet aan anderen moet laten lezen (wat N. dus wel heeft gedaan, want ze heeft haar moeder in vertrouwen genomen).
Ze (mijn vriendin) weet nu even niet wat ze verder moet doen, ze heeft screenshots gemaakt van het gesprek en de voiceberichten doorgestuurd naar zichzelf. Ook de mentor al ingelicht. En blijkbaar heeft vandaag die 'vriendin' alles verteld aan de klas dus nu is N helemaal de pisang.
Hebben jullie tips voor haar?