Het gaat wel goed hier, ze vindt huiswerk maar stom en vooral dat gezeur van ons er over.... plannen is wat dat betreft nog een dingetje.
ze heeft een leuke klas, wel druk maar heel gezellig, iedereen trekt wel met elkaar op.
ze zou donderdag haar eerste proefwerk hebben maar die ging niet door omdat wat klasgenoten vonden dat ze te weinig les hadden gehad (docent is vader geworden en met verlof) dochter baalde wel want ze heeft er goed voor geleerd. Nu is het volgende week en hebben ze waarschijnlijk twee toetsen op 1 dag... maar nu kan ze er nog beter voor leren💪
Ze hebben wel een hele rare docent beeldende vorming, hij maakt hele vreemde opmerkingen en dan specifiek naar een aantal leerlingen (twee jongens die volgens dochter wel homo zouden kunnen zijn) tegen de ene had hij gezegd dat hij een slet was omdat hij met de meiden om gaat, en tegen drie andere jongens dat ze op elkaar stonden te rijden en vieze dingen deden.
Dit hebben ze gemeld bij hun mentor en daar heeft die docent zijn excuses voor moeten aanbieden.
Donderdag kwam dochter thuis met het verhaal dat hij deze twee jongens terug naar het lokaal zou hebben geroepen onder het mom van “A, je bent iets vergeten in het lokaal” om vervolgens tegen hem te zeggen “nou, nu je er toch bent kun je het putje (wijzend naar de wasbak) wel even ontstoppen, daar ben je toch zo goed in” 😱😱😱😱😱 ik viel haast van mijn stoel toen ik dat hoorde!
De jongens zijn ook meteen naar de mentor gegaan om dit te vertellen.
Ik ben echt blij dat de mentor de kinderen de vorige keer al zo serieus heeft genomen en actie heeft ondernomen, nu durfden ze tenminste meteen naar hem toe met dit verhaal.
En wij hebben tegen onze dochter gezegd dat ze ten alle tijden de les uit mag lopen als hij rare, vieze, of gemene opmerkingen tegen haar maakt en dat ze zich niet terug hoeft te laten roepen bij hem in het lokaal en ons mag/moet bellen als zo iets haar gebeurd. Wat een engerd!