• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Gewoon even nieuwsgierig. Hebben jullie de taken verdeeld onder de moderators? Als in: modereert pietje het volwassen onderdeel, jantje het kinderonderdeel etc.

Ik vroeg het me net af omdat ik een topic zag waarin ts verschillende moderators heeft getagt om te vragen of haar account gesloten mag worden.
Want ik dacht, als de subfora onderverdeeld zijn, dan kan je gewoon de moderator taggen die dat deel 'beheert'. In plaats van dat pietje misschien 20 keer op een dag getagt wordt en jantje nooit.
Of is dit een heel nutteloos idee haha

Terechte nieuwsgierigheid hoor! 🙂

Wij hebben inderdaad een takenverdeling voor de grote lijnen. Dit houdt in dat iedere mod ongeveer 2 onderdelen heeft waarbij we moeten zorgen dat we alles gelezen hebben, dat mocht er wat ontstaan aan relletjes of onduidelijkheid, dat we daarbij zo snel mogelijk kunnen ingrijpen indien nodig.
Ons doel is wel dat we de leden als volwassenen willen zien die elkaar ook rustig kunnen aanspreken en we willen zo min mogelijk topics/reacties verwijderen of aanpassen.
Naast die 2 vaste onderdelen, zullen we ook wel op andere plekken eens reageren, verplaatsen of ingrijpen als we dat toevallig zo tegen komen.

Mijn onderdelen zijn de kinderwens en zwanger zijn.
Wat welke mod precies als onderdeel heeft, weet ik zo niet uit mijn hoofd.
Als daar behoefte aan is, kan ik dat iets beter uitzoeken en eventueel zorgen dat dat ergens neergezet wordt.

Maar het is dus niet zo dat je perse de mods die op het specifieke onderdeel staan moet taggen. Alleen zullen die wel het beste op de hoogte zijn wat er bij dat specifieke onderdeel gebeurt.

• [verwijderd]

Soturi bedankt voor de reactie! Duidelijk en goed geregeld 😉
    Ook mooi om te lezen dat jullie zo veel mogelijk aan de leden zelf over laten. Zou ook moeten kunnen, iedereen is (als het goed is) volwassen natuurlijk 😋

Ik denk dat het misschien wel handig is als we weten welke moderator welk forum heeft. Dat stel er gebeurt iets, mensen specifiek naar dat modje kunnen om te vragen of er een topic gesloten mag worden/ruzies opgelost/berichten verwijderen, etc. Omdat die moderator dan waarschijnlijk al wel weet waar het om draait.

Hoewel je dan aan de andere kant ook weer kan gaan rellen als in: "Jantje is verantwoordelijk voor dit onderdeel en ze heeft niet tijdig ingegrepen, ze doet het niet goed, wat erruuug"🤔

Mijn onderdelen zijn de volwassenen en de kinderen. Ik ga ervan uit dat er niet kinderachtig of vervelend gedaan gaat worden als deze dingen bekend zijn dus vind het prima om te delen 🙂

• [verwijderd]

Ik wil best vertellen wat mijn categorieën zijn hoor (algemeen en kinderen), maar als er echt accuut handelen van een mod nodig is, kun je beter gewoon het bericht melden, want dan krijgen alle mods de notificatie. De kans dat één van alle mods aanwezig is is groter dan de kans dat een specifieke mod aanwezig is.

• [verwijderd]

[verwijderd] oh ja, die optie was ik nog even vergeten 🙂

• Soturi hebben hierop gereageerd.
        • [verwijderd]

[verwijderd] oh ja, die optie was ik nog even vergeten 🙂

[verwijderd]
        Ik denk dat je niet de enige daarin bent. We krijgen amper tot volgens mij zelfs geen meldingen binnen via die weg. 😂

• [verwijderd]

Ik doe algemeen en volwassenen als iemand daar tagbehoefte heeft mag je me taggen hoor!

Ik heb ‘de kinderen’ en ‘het grote verlies’. Maar ik gang overal wel rond en als ik iets tegenkom, onderneem ik actie. Soms word ik getagd, soms sluit ik een topic omdat ik daar heb meegelezen en dus reacties automatisch meelees, ook als dat buiten mijn categorieën liggen. ‘Over deze site’ hou ik eigenlijk ook altijd in de gaten, omdat ik de functies van het forum ken en het fijn vind om dat te delen als anderen vragen hebben.

• [verwijderd]

Hebben jullie nog moderators nodig?

[verwijderd] Nee, we hebben op het moment niemand nodig. We beheren met 8 personen en dat overleg is al behoorlijk druk af en toe😅
          Als je je hulp aanbiedt, vind ik dat wel heel aardig van je! Maar momenteel dus niet nodig. Mochten er meer mods nodig zijn, dan zullen we waarschijnlijk een nieuwe oproep doen 🙂
          Maar, nogmaals dank!

• [verwijderd]

Manque Haha ja, ik was inderdaad benieuwd of ik mijn steentje bij kon dragen. Maar ik snap ook dat jullie nu voldoende mensen hebben 👍 Zie het wel verschijnen als het weer nodig is!