Ingaand op het voorstel van @[verwijderd] dat hier staat:
https://allesvoordekids.nl/d/661-algemeen-kinderen/98
Ik wilde even met een schone lei beginnen en inhoudelijk verder discussiëren.
Ingaand op het voorstel van @[verwijderd] dat hier staat:
https://allesvoordekids.nl/d/661-algemeen-kinderen/98
Ik wilde even met een schone lei beginnen en inhoudelijk verder discussiëren.
Ik vind het een goed idee zoals eerder genoemd is om bij de kinderen een plek te maken om over algemene dingen te praten.
Ik vind de indeling qua leeftijden wel heel handig voor echt leeftijdsgebonden dingen.
Maar dingen als 'show je aankopen' of 'wat doen voor kinder feestje' enz zou van mij in een algemeen stukje mogen.
Dat er een soort 'limonadehoekje' komt.
Ik vind @[verwijderd] 's voorstel ook goed. Zo blijft het overzichtelijk en kan zo goed als een ieder zn 'ei' kwijt.
Edit: met misschien een uitloop van 1a 2 extra subfora, voor als er echt iets mist.
Ik zou dan de leeftijden wel volgens het idee van @[verwijderd] ontwikkelingssleeftijden noemen, of tussen haakjes ervoor. Zo kan iedereen daar ook meeschrijven. Of er buiten die 3 topics dan een mamalounge moet zijn om speciaal over kinder dingen te praten, of dat dat ook nog in een paar (niet teveel) subfora opgedeeld zou moeten worden weet ik niet, ik weet niet wat handiger is. Is misschien ook een kwestie van uitproberen, kijken wat er vooral veel gepost wordt en of het overzichtelijk blijft of niet.
Ik denk ook dat het goed is als het gezinsleven deel meer gebruikt gaat worden, daar werd om gevraagd en niemand plaatst er iets. Is een kwestie van gewenning denk ik, maar volgens mij zijn er best wat topics die daar mooi zouden passen. Het zou dan misschien naar de kinderen verplaatst kunnen worden voor het gemak, maar het is dus niet zo dat alles over kinderen alleen maar in dat onderdeel besproken mag worden.
Ik vind het een prima voorstel. Misschien toch nog een extra onderdeel erbij zetten voor ‘afwijkende ontwikkeling’. Dan heeft men de keuze om iets onder de betreffende ontwikkelingsleeftijd te plaatsen, óf om contact te zoeken met andere ouders van kinderen met ontwikkelingsissues.
[verwijderd] Dat vind ik juist minder prettig omdat je dan zo het onderscheid maakt tussen 'normaal' en 'niet normaal'. Misschien vinden anderen het wel prettig hoor, maar ik kan daar bijvoorbeeld dan een topic openen over add en dan lezen daar misschien ouders met een kind met down syndroom, autisme, een lichamelijke beperking, een blind kind enzovoort. En dan zit je daar een beetje met alle 'andere' kinderen bij elkaar, ik vind dat niet zo prettig en ieders situatie is zo anders dat je dan weinig aansluiting hebt. Maar wie weet denk alleen ik daar zo over hoor, als anderen er wel behoefte aan hebben is het niet zo dat ik er iets op tegen heb.
Ik begrijp alleen niet zo goed wat het verschil is tussen dit voorstel en het oorspronkelijke voorstel? Of je het nou mamalounge noemt of overig, het blijft dan toch hetzelfde?
Sluit me wel aan bij @Sevenof9 dat gezinsleven beter passend is bij kinderen, dat vind ik nu erg verwarrend staan waardoor ik er zelf ook niet snel kom.
[verwijderd] Nee er is ook niet zo'n groot verschil, ik vond dat oorspronkelijke voorstel ook best. Volgens mij heb ik niet echt een heel duidelijke visie hierop. Maar wat ik wel merk is dat er heel veel topics zijn die onder de leeftijden worden geplaatst die daar niet echt iets mee te maken hebben, dus wat dat betreft lijkt een indeling op onderwerp mij ook wel handig. Er lijkt alleen veel behoefte te zijn aan topics over leeftijden, dus gisteren kwam toen het plan om beide te doen maar dan die leeftijden als nieuwe forumcategorie. Op zich ook een goed plan, maar het forum is daar misschien te klein voor om dan alles gevuld te krijgen. Maarja ik denk nu maar een beetje hardop.
Sevenof9 ik snap het ook wel hoor, en vind het ook prima! Maar omdat daar ook nog wel wat bezwaren tegen waren vraag ik me af of die dan ineens verdwenen zijn hiermee.
Sevenof9 Ja, dat begrijp ik hoor, maar een topic als: wat is een fijne loopfiets o.i.d. kan prima bij de leeftijden, maar een topic over spraakachterstand ofzo kan je dan wel in bijvoorbeeld een jongere leeftijdsgroep plaatsen, maar dan krijg je toch geen relevante antwoorden? Als je begrijpt wat ik bedoel?
Ik zou zelf geen apart subforum doen voor speciale kinderen. Iets is leeftijd gebonden of niet. Dus een verjaardagpartijtje idee voor mijn 7 jarige kan onder 6+ , maar als ik bijv ervaringen van alle ouders wil over mijn 7 jarige met adhd dan plaats ik hem gewoon in de limonadehoek/mamalounge/kinderoverige. Want de leeftijd van mijn kind doet er dan niet zo toe.
Ik zou het zelf dus bij 4 subfora houden. En als het forum groter wordt en er meer vraag blijkt te zijn voor een apart subforum voor iets dan kan dat gewoon aangemaakt worden.
Mamalounge/gezinsleven
0-6
6-12
12+
Kinderen waarbij het anders gaat
Ben ook meer van het wat compacter, zeker nu het nog niet heel druk is, voelt het toch wat 'gezelliger' 'drukker' aan.
[verwijderd] Ik vind de toevoeging van "De kinderen waarbij het anders gaat" inderdaad nog wel waardevol. Staan nu best wat topics in waar ook nog regelmatig op gereageerd wordt.
[verwijderd] dit vind ik ook een mooi overzichtelijk lijstje.
Een apart subforum voor kleding is imo overbodig. Kan makkelijk op de hoop in de MamaLounge.
[verwijderd] hier ben ik het mee eens!
[verwijderd] maar dan wordt zo’n ADHD topic snel ondergesneeuwd door andere topics, die voor meer moeders herkenbaar zijn dus meer moeders kunnen dan meepraten.
Persoonlijk vind ik als moeder van een ‘ander’ kindje ‘andere kinderen’ onderdeel fijn. De leeftijden hoeven voor mij weer niet zo maar ik vind het ook best. Dit is puur gebaseerd op m’n eigen forum gebruik. Als ik een specifieke leeftijdsgebonden vraag heb dan gebruik ik toch de zoekfunctie meestal. Zoals het nu is gaat mijn 3 jarige bijv al wel naar school (buitenland) maar hoort dus officieel niet in het 4+ groepje. Ik voel me niet buitengesloten daardoor maar sommige Misschien wel. Maar goed als het wel blijft ook prima. Wil alleen graag dat het andere kindjes subforum blijft.
[verwijderd] Ja dat klopt, maar ik vraag me af hoeveel mensen dan in die categorie kijken, ik denk alleen de ouders die zelf een kind hebben met een andere ontwikkeling dan normaal. Dus dan plaatst iemand daar iets over een spraakachterstand en dan kunnen de andere ouders die daar kijken daar misschien niks zinnigs op zeggen omdat hun kinderen weer andere problemen hebben dan een spraakachterstand. Snap je wat ik bedoel?
[verwijderd] ik vind dit een prima lijstje!
edit. Wat Sevenof9 zegt makes sense. Ik zou dus het lijstje van @[verwijderd] doen maar dan ook ‘gezondheid’ toevoegen.
Zoals louan omschrijft vind ik een goed idee en overzichtelijk
Ik vind het voorstel van @[verwijderd] het beste voorstel dat is langskomen. En dan dus wel met dat het over ontwikkelleeftijden gaat.