Hoe doen jullie dat?
'S ochtends al een kindje laten kiezen waar die mee wilt spelen? Wat als die niet kan en je kind kiest onder schooltijd een ander?
Bepaalde dagen niet of wel?
Bij jou thuis of bij de ander? En hoe spreek je dat af?
Mijn zoon wil graag afspreken en ik spreek met hem in de ochtend af of het bij ons thuis kan ja of nee en met wie. Hij wilt meestal bij de ander spelen maar is ook heel rechtvaardig erin, dan bij ons thuis en dan bij de ander thuis, dus als het kindje nog niet bij ons is geweest dan wilt die wel bij ons.
Maar nu krijgt die regelmatig een nee te horen. Of het kindje wilt niet, het kindje kan niet, het kan niet bij dat kindje thuis enz.
Hij wordt er echt heel verdrietig van, telkens die afwijzigingen. Nu had die vanochtend een kindje in zijn hoofd maar zij moest naar de bso dus kon niet. Dat kan die nog wel handelen dan. Na school kwam die naar buiten met een vriendje en ze hadden bedacht om bij het vriendje te spelen maar dat kon niet bij hun thuis. Hij was zo intens verdrietig want dat kindje is al eens bij ons geweest en dat kindje had ook in zijn hoofd bij hem thuis.
Dus toen wou dat kindje niet meer en mijn zoon wou wel nog spelen maar niet bij ons thuis. Heel gedoe, zoon huilen, vriendje onder de indruk van t gehuil, andere moeder en ik wisten even niet wat te doen. Zoon dus heel verdrietig en luisterd dan ook nergens naar, is alleen maar boos.
Dus eigenlijk hoor ik graag tips hoe om te gaan met een hooggevoelig kind en afspreken 😓