Mijn kinderen varieert heel erg. De oudste is zelden ziek. Twee jaar geleden voor het laatst denk ik. De jongste ook niet vaak, 1-2 keer per jaar hooguit. En is ook snel weer beter. De middelste is toch wel 3-4 keer per jaar griep/buikgriep of flink verkouden. Zij is ook degene die de moeilijkste eter is. Ze eet weinig en groenten is altijd een drama.
Ikzelf mankeer best regelmatig iets. Maar echt griep dat je meer dan een paar dagen plat ligt, dat is zeker 20 jaar geleden. Ik ben wel vaak verkouden en soms ‘niet fit’. Maar ben altijd snel weer er bovenop. Verkoudheid meestal 4 dagen. Dag 1 drupt het snot eruit en blijf ik niesen, hoesten, keelpijn, zere oren, verhoging etc. Dag 2 vestopte neus en gaar, nog klein beetje keelpijn. Dag 3 en 4 merk ik dat het loskomt en het de goede kant op gaat. En daarna is het meestal over. Zodra ik merk dat ik verkouden begin te worden ga ik aan de slag met vit C 1000 MG, Echinea, thee met citroen, Sambucol etc.
En behalve een goede (Geen Etos huismerk dus of zo) multivitamine, gezond eten en sporten. Zou je ook kunnen kijken naar je Vit D en darmflora. Bijv door prebiotica capsules te kopen. Maar kleine kinderen slepen nu eenmaal vanalles mee naar huis. Alle ouders van jonge kinderen die ik ken zijn de eerste jaren dat ze kinderen hebben en vanaf wanneer de oudste naar de basisschool gaat bijv, regelmatig ziek.