• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Gewoon benieuwd wanneer jullie de laatste dingen regelde.

De babykamer is op een kleine aanpassing na helemaal klaar en spullen zijn er dus ook nog eigenlijk allemaal wel na de jongste en hoeft alles dus alleen nog eens schoongemaakt/ gewassen te worden.

*Vanaf wanneer hadden jullie een vluchttas, zo heet dat toch, klaar staan? Heb al wel een lijstje wat er in moet zitten maar hier kwamen ze dus al lang voordat die tas gepakt kon worden.
*De kleertjes moeten nog uitgezocht worden en natuurlijk nog wat meiden gericht bijgekocht worden. Maar luxeprobleem, ik lijk niets leuk te vinden wat ik online zie.... Allemaal te tuttig oid. Dus Help!!! Misschien durf ik er ook nog niet aan hoor om te shoppen of zijn er gewoon geen leuke stoere meiden kleertjes te vinden?
*Wanneer was je alles uit?
*Ohja luiers e.d moeten er weer komen en flesjes/ voeding indien de bv niet mocht lukken, een kans die reΓ«el is.
*Nesteldrang ken ik niet uit ervaring en nu ook (nog?) geen last van.
*Kraamzorg komt intake doen binnenkort en erkenning/gezag regelen staat al op de planning.
*Deze week controle bij de gynaecoloog en dan wil ik ook geboorteplan oid aankaarten hoe en wat.
*Nog dingen voor de kraamperiode die geregeld moeten worden, dit namelijk nooit gehad dus geen idee?

Wat mis ik nog?
Vast erg bedankt.😁

• [verwijderd]

Je lijkt alles goed op orde te hebben hoor. Hier ivm eerdere vroeggeboorte met 32 weken alles gewassennen lentas stond met 34 weken klaar. Uiteindelijk ingeleid net 39.3. Maar ik vond het fijn dat alles op orde was.

Geboortekaartje???

• [verwijderd]

[verwijderd]
    Ah dat is fijn te horen, soms zie ik door het hormonen het bos niet meer. Of zoiets😜
    Geboortekaartjes doen wij niet aan, dus dat scheelt weer wat regelwerk.
    Ja heb hier nu ook graag de boel vast zoveel mogelijk op orde, vooral omdat het ook de laatste zal zijn en ik hoop op een -voor zover mogelijk- rustige laatste periode, bevalling en kraamperiode.

• [verwijderd]

[verwijderd] Ik had een lijst uitgetypt waar alles op stond om baby klaar te zijn. Was puur een kwestie van afvinken, zo wist ik zeker dat we alles hadden. En moet zeggen hebben bar weinig bijgekocht en bar weinig teveel gekocht☺.

En hier ook een meisje na een jongen, alle kleding nieuw. Daar wel teveel van hahah. Wat lekker is zeker de 1ste 12 weken zijn makkelijke pakjes, pyamatjes. Ik heb verrassend meer blauw dan roze hihi dat viel me wel op. Als ze wat groter is dan is ze leuker te kleden, kan niet wachten!😁😁😁

• [verwijderd]

[verwijderd]
        Ja tuurlijk die eerste weken zijn idd wat makkelijker qua kleden. Misschien moet ik ook maar gewoon eens mij naar de stad laten rollen en kleertjes in handen nemen. Misschien dat ik er dan meer een gevoel bij krijg en ze leuk ga vinden. 😬
        Ben overigens super blij hoor met de kleine en dat het een meisje is, begrijp me niet verkeerd. Ben zelf geen meisje meisje qua kleding (op een feestje na) dus moet echt ff wennen denk ik.
        Hoe jong is jouw dochter ook al weer Louan?
        Wel lekker dat ze straks al wat 'groter' zijn als de zomer komt, wel zin aan.

Qua voeding ik had beide keren een proefverpakking nutrilon. Zijn 3 zakjes met poeder. Dan hoefde wordt ik nooit op stel en sprong midden in de nacht naar de apotheek voor voeding maar had ik ook niet een hele bus staan die je misschien niet meer gebruikt.

• [verwijderd]

Elsie89
          Dat is ook een goede tip proefverpakking, gewoon besteld via hun site of kwam je daar op een andere manier aan? Nog niet echt verder rond gekeken voor welke flesvoeding we evt zouden gaan.

Ik had met 28 weken de babykamer klaar. Met 34 weken alles gewassen, geboortekaartjes ( inclusief postzegels) uitgezocht en de vluchttas klaargezet. Ik wilde vooral relaxen in mijn verlof en dat is gelukt! Ging helemaal zenn de bevalling in πŸ˜‚

• [verwijderd]

Elsie89 Ga ik eens op onderzoek uit, thanks!

Diazz Dat lijkt me zo heerlijk zen het verlof in. Ik ga dit weekend eens een planning maken met vriendlief voor de laatste dingen.

Ik koop heel veel kleding bij de jongens die ik dan weer combineer met zoete meisjes kleding. Zo is het zoet/stoer tegelijk!

Vluchttas: hebben wij nog niet, 35 weken nu dus staat wel boven aan de planning...
              Alles wassen: beddengoed gedaan, kleertjes grotendeels!

Verder moeten we nog de box in elkaar zetten en zijn we nog op zoek naar een leuk eerste pakje, wordt waarschijnlijk wat van Next. Qua kraamzorg, meestal hebben ze een lijst met wat je nodig hebt, maar het is vooral belangrijk om alvast voldoende eten in te slaan zodat je niet direct verhongert.

• [verwijderd]

Waarom doen jullie geen geboortekaartje @[verwijderd] ? Hoe maken jullie dan de geboorte bekend aan verre familie/vrienden/kennisen?

• [verwijderd]

[verwijderd]
                Vanwege de eerdere vroeggeboorten nooit gedaan, was geen prio zeg maar en nu ook geen behoefte aan. Mensen die dichtbij ons staan bellen wij en daarnaast hebben wij met de vrienden een app waar we het inzetten.
                Snap dat het misschien raar overkomt, maar ik zie niet in waarom ik verre familie /kennissen e.d. een kaartje zou sturen, aangezien ik daar normaal ook niets uit hunzelf van hoor.😊
                Deze zouden met of zonder kaartje ook niet op kraambezoek komen, al is iedereen overigens (op gezette tijden) van harte welkom.
                Wij hebben aan beide kanten van de familie iemand die de rest van de familie op de hoogte houdt van evt bijzonderheden en dus ook na de bevalling. Uiteindelijk komt het dus wel overal.
                Met verre bedoel ik iig mensen die verder van mij afstaan, weet niet of jij dat ook bedoeld of meer ver als in afstand?

• [verwijderd]

[verwijderd] okΓ©! Is niet raar hoor, ik begrijp het wel. Met ver bedoel ik inderdaad mensen die ver van je afstaan, mensen die je niet belt na de geboorte maar wel graag wil laten weten dat je kleine er is. Maar als je mensen hebt die het nieuws doorgeven dan is dat mooi opgelost natuurlijk πŸ™‚