[verwijderd] Bedankt voor je reactie!
Waarom ik de categorieën overbodig vind: omdat de meeste leden hun post toch wel beginnen met: mijn dochtertje van 6 maanden of mijn zoon van 11. Ook omdat een hoop onderwerpen die leeftijdgebonden lijken dat niet per se zijn. Zindelijkheid kan in meer dan 1 categorie. Ook een topic over broodtrommels. Nu is het in mijn ogen rommelig omdat je, zoals Tuttebella ook al aangaf, in meerdere leeftijdscategorieën dezelfde topics krijgt. Er wordt een oplossing geopperd om dan maar een algemeen, leeftijd ongebonden sub te maken zoals de koffiecorner. Maar dat vind ik op mijn beurt weer heel raar en onoverzichtelijk, want waar we voor de volwassenen alles netjes sorteren en opdelen op de aard van het onderwerp, zou je in een algemene kindersub topics krijgen die over alles gaan waar je geen leeftijd aan wil hangen: kleding, gezonde lunches voor op school, rare bultjes, grappige uitspraken en voorvallen, etc.
Je kunt dan inderdaad niet alleen filteren op een bepaalde leeftijd, dat is absoluut een nadeel van het weghalen van die leeftijdscategorieën, kan ik me helemaal voorstellen.
Maar een ander voordeel vind ik dan wel dat ik ook gewoon kan meepraten over leren eten met een lepel of goede luiermerken. En dat ik mezelf niet hoef te verbannen naar de sub Kinderen waarbij het anders gaat, waar ik echt niet bij uitstek meer aansluiting ga vinden, want ADHD is niet hetzelfde als een emotieregulatiestoornis en het autistisch spectrum is zó groot dat de ene auti-moeder het wil hebben over automutilatie en hoofdbonken en de andere auti-moeder over programmeercursussen waarbij rekening gehouden wordt met de beperkingen van haar kind. Dat bedoel ik met dat de huidige opdeling excluderend is, ieder kind dat een afwijkende ontwikkeling heeft (of dat nu voor- of achterloopt of disharmonisch is) wordt uitgesloten of moet meepraten in een categorie waar hij of zij eigenlijk niet bijhoort. Ik heb daarom ook de categorie 'De ouders' verandert in 'De volwassenen'. Dat was om inclusief te zijn. Ik vind die leeftijdscategorieën niet inclusief.