• [verwijderd]

Kan er onder ‘de kinderen’ geen algemeen kopje komen? Heb bijvoorbeeld nu een topic wat ik wil openen wat voor alle leeftijden kan, maar dat kan ik nu nergens kwijt.
Evenals bijv de grappige uitspraken, show de outfits van je kinderen etc..

Ik ga het even aan @[verwijderd] doorgeven 😊

Dat kan, maar dan ga ik dat wel samenvoegen met gezondheid en kinderkleding. Ik zal er straks even voor zitten.

• [verwijderd]

Top, dankjewel!

@[verwijderd], mag ik vragen wat het precies voor onderwerp is dat je nu niet kwijt kunt in de leeftijdscategorieën, Gezinsleven, Gezondheid van je kind of Kinderkleding?

Ik wil niet voor mijn beurt praten maar idd oa het show de outfit topic zou ik in 2 verschillende topics fotos moeten posten ( 1 vd oudste en 1 vd jongste. )
En ik denk dat uitspraken van een kind van 1.5j net zo grappig kunnen zijn als 1 van 8j alleen dat zijn nu opgesplitste dingen..zit ik weer met hetzelfde.

• [verwijderd]

‘Waar heb jij mee gedreigd vandaag’
‘Wat voor regels vind jij belangrijk?’
’Wat wil jij je kind meegeven?’

Maar ik vind het ook onnodig dat er 4 ‘grappige uitspraken’ topics zijn. Zou in mijn ogen veel logischer zijn als die onder 1 gezamenlijk kopje zouden komen. Net als het aparte kleding subforum, is in mijn ogen ook niet echt nodig want denk niet dat er zoooooveel kleding topics geopend worden 🙂

Mis ik eigenlijk ook! Inderdaad zodat ik niet in twee subfora op eenzelfde soort topic hoeft te reageren.

Volgens mij is er eerder een vraag geweest voor een subforum ‘ouderschap’. Toen is het subforum ‘gezin managen’ (of zoiets) veranderd naar ‘gezinsleven’. Om wensouders niet uit te sluiten. Maar denk dat zulke onderwerpen dus prima passen onder ‘gezinsleven’.

Ik kan het op 2 manieren oplossen: óf ik haal al die leeftijdgebonden categorieën weg en deel het Kinderforum op in verschillende dingen, zoals:

Voeding
Lichaam en geest
Kleding
Opvoeding (al vind ik dat ook wel onder Gezinsleven passen)
School, opvang en oppas (past ook onder Gezinsleven)
Anekdotes en andere kinderklets
De kinderen waarbij het anders gaat

Of ik laat die leeftijden staan en maak er een sub: 'Overige kind-gerelateerde zaken' bij.

Dat laatste heeft niet mijn persoonlijke voorkeur, omdat je op die manier alles wat met kinderen te maken heeft, verbant naar dit stuk van het forum. Ik weet dat het op ZP normaal was om de algemene topics compleet kindervrij te houden, maar ik sta er zo niet in.

Ik wil wensouders niet uitsluiten en daarom heb ik het volwassenendeel zo gemaakt dat eenieder daar kan meepraten, maar dat wil wat mij betreft niet zeggen dat je het daar niet over kinderen of ouderschap mag hebben. Kinderen zijn wat mij betreft geen taboe in de algemene delen (wat mij betreft kan die hele Kinderkleding-sub weg en openen mensen gewoon 'Show je outfit: KIDSEDITION' onder Fashion, lifestyle en interieur. Dit is een forum over kinderen, ouderschap en wensouders. Daar kunnen kinderen wat mij betreft nergens een taboe zijn.

Hoe denken jullie daarover?

Sorry dat ik er zo diep op inga trouwens, maar ik wil voorkomen dat volgende week weer iemand een verzoek indient voor een nieuwe sub en ik aan de gang blijf. Lijkt me fijn om eerst even goed te brainstormen over dit soort dingen.

• [verwijderd]

Ik klik altijd op de hele subcategorie (dus volwassenen, kinderen, algemeen) zodra alle topics die daar bij horen verschijnen en lees dan alleen de topics die mij interesseren. Nu is dat nog prima te doen en op die manier loop ik geen topics mis, maar zodra er meer nieuwe leden en berichten komen wordt dat lastig denk ik. Ik snap dus dat idee van strak indelen wel. Ik vind de subcategorieën boven een stuk logischer dan nu, en als iemand een topic start wordt er toch altijd gezegd hoe oud het desbetreffende kindje is 🙂

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Ik zou toch een algemeen kinder subforum het handigst vinden geloof ik. Snap ook niet waarom wens ouders dan buiten gesloten worden?
Maar dan zou het kinderkleding ook weg kunnen want dat past dan daar onder 🙂

• Manque hebben hierop gereageerd.
    • [verwijderd]

Ik vind de leeftijdscategorieën wel makkelijk namelijk voor alle andere vragen!

[verwijderd] Snap ook niet waarom wens ouders dan buiten gesloten worden?

Dat worden ze niet hoor, dat heb ik ook niet geschreven geloof ik?

• [verwijderd]

[verwijderd] ik zou het ook jammer vinden als die zouden verdwijnen. Ik vrees vooral dat topics over wat oudere kinderen ondergesneeuwd gaan worden door baby/dreumes/peuter. Dat gebeurt nu ook al een beetje door kleuters ermee samen te voegen, maar nu is het nog redelijk overzichtelijk omdat ze wel gescheiden zijn. Als dat een grote hoop is is het voor mij persoonlijk niet meer aantrekkelijk om daar nog te kijken ben ik bang..

Mijn voorkeur zou ook de leeftijden zijn, kinderen waarbij het anders gaat en overig, waarbij kleding en eventueel gezondheid onder die laatste valt.

• [verwijderd]

Manque oh sorry, ik heb warrig gelezen.

ik zou dus net als @[verwijderd] een ‘overig’ gedeelte heel fijn vinden!

Zijn er nog mensen met andere ideeën? Want ik vind 'overig' niet echt een categorie voor op een forum.

Manque misschien een kinder 'koffiecorner' voor algemene kindgerelateerde topics die niet echt met een leeftijd te maken hebben? Niet dat ze dan niet in het algemene forums wel geplaatst mogen worden, maar omdat we een deel 'de kinderen' hebben is het misschien verwarrend voor mensen of ze het dan bij algemeen of bij de kinderen neer moeten zetten.

• [verwijderd]

Ik zou de leeftijdscategorien idd niet weghalen. Kinderkleding hoeft idd niet apart, dat kan makkelijk onder een algemeen kopje.

Koffiecorner kids goed idee!!