[verwijderd] niet bij onze jongste die vreet nog steeds als een slootgraver 🤣. Maar wel bij de oudste. Die at tot ze 1,5 was echt alles daarna werd het steeds minder. Ze is nu 4 en eet qua avondeten bijna niets meer. 9 van de 10 avonden eet ze amper tot niets. Brood en fruit eet ze gelukkig wel goed dus dat scheelt. De middelste is 3 en word ook wat kieskeuriger maar eet nog goed. Ik geef nooit iets anders, ik bepaal wat ze eten en zij mogen bepalen of en hoeveel ze daarvan eten. Aan tafel blijft het zo gezellig ondanks dat ze vaak niks eet. Een kinderlogopedist heeft me ooit verteld dat je beter geen andere dingen kunt aanbieden, maar gewoon voorschotelen wat je maakt. Willen ze daar niet van eten, dan daar ook geen strijd van maken.
Maargoed als ze qua gewicht op het randje zitten snap ik wel dat je je daar zorgen over kunt maken hoor. In principe hebben heel veel kinderen zo’n fase en kan het echt lang duren maar ze hongeren zichzelf niet uit dus compenseren of alleen geven wat ze wel lusten zou niet nodig hoeven zijn.