Bij meting zit er 1 week verschil tussen hoofdje en de rest? Er is toch geen enkele baby die 'precies gemiddeld' groeit? Lijkt me nu niet direct reden voor paniek... Zeker als je al weet dat het in familie voorkomt.
Mijn oudste had/heeft ook groot hoofd. Hij was groot, bij groeiecho's liepen zijn buik/benen 3-4 weken voor op gemiddeld, zijn hoofdje 5-6 wkn. Zijn geboortegewicht was p95, maar had idd echt best een groot hoofd (39,5 cm bij geboorte), dat daarna gewoon op de curve normaal groeide. Ik merk het snel aan de halsopening, niet zelden gaan truien moeilijk over zijn hoofd, terwijl ze voor de rest wel goed zitten qua lengte e.d.
Hij is vanwege zijn verstandelijke beperking en autisme onderzocht door klinisch geneticus die ook concludeerde dat hij een 'groot hoofd' had, maar nadat ze mijn hoofd had opgemeten (dat ook groot is π) werd het gewoon iets dat hij van mij geΓ«rfd heeft... Ik merk het zelf ook altijd. Een standaard dameshoed zal mij nooit passen en een gemiddelde mannenmuts zit mij een stuk beter...