Hooyo-shimbir Vraagje, verwijderen jullie de darmpjes van de garnalen? Ik vind dat zo rot klus maar kan t ook niet laten zitten. 😅 En een hele kip? Die maak ik altijd grondig schoon en verwijder alle achtergebleven veren (restjes)
Kipsate Hooyo-shimbir Ja! En Ja! Kip pluk ik nog na en maak ik nog schoon met citroen. Ik ben echt snel vies van dingen. Een kipfilet bijvoorbeeld, alle witte flubbertjes moeten eraf. Ik gruwel ook van voorgesneden kipblokjes van de slager, brr. Maar een rotklus is het zeker haha.
Adje Hooyo-shimbir Ja, ik verwijder altijd het darmkanaal. En inderdaad: wat een rotklus 😆 En hele kip hebben we niet zo vaak, maar van die veeruiteindjes e.d. gaan ook weg. En als er aan een drumstick overtollig vet vel hangt, gaat dat er ook af.
Adje Aardappel berrichonne, tomaten-komkommersalade en gebraden kipfilet. weekendtoetje: mascarponecrème met in honing gekaramelliseerde ananas
2littlemonkeys Ik heb een hele grote bak Macaronisalade gemaakt en een bak met coleslaw. Straks gaan we naar mijn schoonmoeder om te bbq-en. Het is er niet echt weer voor, maar dit was al gepland dus ja.... en wie zegt er nou nee tegen bbq 🤷🏻♀️
smax We gaan zo naar de Mac. Hier mogen ze altijd kiezen wat ze op hun verjaardag eten. De jongste is nog te klein om te kiezen, dus zijn broer en zus hebben gekozen 🙂