Ik heb een pixel, maar ga vanwege batterij na 4,5 jaar nu naar OnePlus (terug). Pixel vind ik fijner qua software, maar die batterij is echt ellende. En de nieuwste pixel heeft een zelfde grootte batterij. En na 200x laden gaat die al naar 80 %. Dus ja dan zit ik over een jaar weer te klote met de batterij. De Pixel wordt onze huis bediening 🤣. Zolang deze nog ondersteund wordt (maar dat is nog 3 jaar). En mijn kinderen zijn nu (en dan) nog te klein voor telefoons.
Bij ons op school is een trend gaande om de telefoons sowieso pas te starten eind groep 8, of nog later. Dus even kijken tegen die tijd, maar we hebben nogal actieve anti telefoon ouders in alle groepen, en best wel veel ook (denk zeker 40%, en denk zeker nog eens 40% zoals ik denkt, ah mooi) dus hopelijk wordt het weer wat normaler om telefoons gewoon pas later te introduceren, alleen ja moet je middelbare scholen ook bewegen (al gebeurd dat hier ook wel meer, mijn nichtje heeft haar telefoon nog maar voor 1 vak nodig die iets in Magister zet via mobiel). Dus hopelijk is dit een trend die doorzet.
Ik heb zelf niks met iPhone. Alles wat op een iPhone kan, kan ook op een ander toestel. Het is niet een uniek merk ofzo die iets heel speciaals kan. Maar heb er ook niks op tegen, behalve dat ik er totaal niet mee om kan gaan 🤣.
Denk wel dat als je allemaal hetzelfde hebt wel fijn is, wij hebben ondertussen alle iPhones wel geband in de familie. Alleen 1 nichtje heeft er nog 1 maar die wil er nu ook vanaf. Want het is wel makkelijker als je of allemaal een iPhone hebt of allemaal geen iPhone. Maar welke is gewoon voorkeur van jezelf natuurlijk, want het is allemaal 1 pot nat 🙈