Hopsatee
Trees
Ja ik dacht ook dat je het over de extremen had. Als we het zouden hebben over een cda of vvd, dan verschillen we per mening en zullen we ongetwijfeld een keer overhoop liggen, maar daar komen we wel overheen.
Een pvv zou ik lastiger vinden, maar tegelijkertijd zijn die inmiddels zo groot dat als ik geen contact zou willen met een pvv-er, ik nooit meer naar buiten kan 🫣
Dat zouden wel stevige gesprekken worden. En hoe krom ook, ik kan ergens ook wel begrijpen hoe iemand uiteindelijk bij de pvv uit komt. Niet zozeer het anti-moslim, en hoe losjes er naar democratie en rechtstaat gekeken wordt, en wilders zelf, maar ik heb wel begrip voor het feit dat er gewoon een hele grote groep mensen zijn die zich gewoon niet gehoord voelen door de politiek. Ik kan niet geloven dat ik dit ga zeggen, maar gisteren gaf wilders in het debat ook (opnieuw) aan dat een groot deel van zijn stemmers voormalig PvdA kiezers zijn, en die begrijp ik heel goed. De normale arbeiders voelen gewoon geen connectie met het huidige links, en daar heb ik wel begrip voor. Ik woon ook in een huurflat, ik kan ook geen zak met shit als zonnepanelen. Ik wil gewoon mijn boodschappen kunnen blijven betalen 🤷♀️
Dus ik zou willen weten wat de onderliggende gedachte dan is, is het vanuit racisme, of gewoon een behoefte aan erkenning? Hoe staat die persoon erin dat deze samen vallen, is racisme een acceptabel goed in ruil voor het gevoel van gezien willen worden? Staat hij open voor een SP als alternatief, waarom wel, waarom niet? Heel veel vragen, heel veel gesprekken, en daarna kijken we verder of het verenigbaar is.
Een FVD? Absoluut niet. Daar is de deur, doei.
Geldt overigens ook voor SGP, want dat matcht gewoon écht niet met mijn levensstijl.