Hallo mama's,
Even weet ik niet meer wat te doen.
Mijn zoontje van 9 weken slaapt slecht alleen. Hij krijgt borstvoeding en door de lactatiedeskundige is het gebruik van een speentje afgeraden vanwege zuigbehoefte die hij dan op het speentje uit en dan te moe kan worden voor aan de borst.
Hij is vanaf de geboorte al een luie drinker. Slaapt snel aan de borst en is moeilijk wakker te houden. In de nacht slaapt hij al zo'n 7 uur door, maar overdag is dit totaal niet het geval.
Bij 8 weken hebben we toch besloten een speentje te proberen, op advies van het consultatiebureau. Want volgens hen zou de speen/tepel verwarring niet meer komen. Hier heb ik voor gekozen omdat ik niet aan dingen toe kwam. Ik kon alleen douchen wanneer mijn man thuis was, en het huishouden liep ook behoorlijk achter. Omdat ik mijn zoontje nergens neer kon leggen zonder dat hij na 5 á 10 minuten begon te huilen.
En even huilen is niet heel erg, maar soms ging het zo hard en met tranen. Ging mij door merg en been na een paar minuten.
Na +- een weekje de speen, hij sliep overdag zo'n 2 uur, viel hij af. Hij was 100 gram afgevallen in een week tijd.
Ik had toevallig een afspraak staan bij de lactatiedeskundige om kolven uit te proberen en gaf dit bij haar aan. Daarom weer gestopt met de speen. Haar advies, elke x aanleggen wanneer hij onrustig is of huilt of krampjes heeft. En eventueel een flesje van 30 cc extra aanbieden. Maar hij blijft huilen wanneer we hem neerleggen, zelfs het speentje die we af en toe nog in halve wanhoop aanreiken helpt niet meer. Vandaag een flesje van 90cc gegeven na de borst en nog niet willen slapen, maar hij is wel zichtbaar moe.
Ik zou de lactatiekundige weer kunnen vragen, maar ons budget laat dat niet meer helemaal toe, ze vraagt namelijk best wel veel geld voor een consult en advies.
Hebben jullie hier misschien ervaring mee? En tips voor mij?
Ik wil graag borstvoeding blijven geven, en zet al 9 weken alles op alles om het goed op gang te houden en te stimuleren. En wil het graag blijven doorzetten.
Alvast bedankt.