Komende zomer willen we dichtbij huis blijven en het idee is meerdere plekken van Nederland te zien. Ik wil zeker naar de Veluwe, dan Overijssel, Drenthe en eindigen in Groningen. Dus onderweg blijven slapen in b&b's en hotels. Het idee is echt een combinatie van mooie steden, bezienswaardigheden en natuur.

Met kinderen van 13, 11 en 8. Fietsen kunnen niet mee op de auto, maar willen we wel huren. Hebben jullie echte must sees in deze gebieden? Tips voor te blijven slapen, leuke uitstapjes zeker ook voor kinderen die van sport/avontuur houden?

Het Klimbos is Garderen is echt fantastisch! Ben er nu 2x geweest en wil heel graag nog een keer. Garderen zit midden op de Veluwe. Vanuit daar kun je heel mooi naar Paleis Het Loo de Apenheul en als het warm is naar SchatEiland Zeumeren.
Kröller-Muller museum is ook dichtbij.
En Amersfoort is ook vrij dichtbij. Dit is ook een geweldige stad om even te winkelen maar die ook historisch mooi is.

Steden: Zutphen, Deventer
Doen: Paleis 't Loo, Arboretum Schovenhorst, Kabouterland Exloo

Hoe oud zijn je kinderen (ongeveer)? Ik kan wel meedenken voor Drenthe.

Trees 13, 11 en 8!

• June hebben hierop gereageerd.
      • Bijgewerkt

Nescio dan niet je in exloo niet naar het kabouterding maar een heisafari met elektrische golfkarretjes maken.

Edit,
      Apeldoorn (het jeugd hostel ligt erg mooi in de bossen daar)
      Zutphen en Deventer zijn erg leuk.
      Vorden is een leuk dorp. Er zijn erg veel landgoederen daar om langs te fietsen
      In Overijssel "moet" je naar de sallandse heuvelrug. In zuna kan je leuk overnachten in een boomhut.
      In Drenthe laat ik Trees haar kennis delen 😀
      Maar vergeet dwingerlerveld niet en Wildlands in Emmen.

June dan niet je in exloo niet naar het kabouterding

Dat hangt maar net van je kinderen af. Ik denk niet dat er een leeftijd geweest is waarop ik Kabouterland niet geweldig vond. Oké, je kan niet meer in de speeltuin, maar schildpadden en kabouters zijn voor alle leeftijden 🙂

Maar dat ene Veenmuseum kan ook. Dat is reuzespannend, je wordt meegevoerd in een stoomtrein en vraagt je dan af of je ooit nog zult terugkeren naar de bewoonde wereld.

Bob_Ross En vergeet dan vooral niet voldoende tijd in te ruimen voor de tentoonstelling binnen!
        Als je vooral buiten gaat kijken is het handig om zelf eten mee te nemen, de horeca is heel beperkt (als het druk is).