Eigenlijk sleept dit al heel lang aan. In de klas van dochter (groep 7) zit een pester. Ze hebben vanaf de kleuterklas bij elkaar gezeten, E speelde af en toe met haar en dan een tijd niet.
Dit meisje, X, is het prototype van een mean girl. Ze zet kinderen tegen elkaar op, stookt in vriendschappen, bepaalt wie met wie mag spelen, bepaalt wie erin ligt en wie eruit. Ze is specifiek heel gemeen tegen een verlegen en teruggetrokken meisje, mijn dochter trekt zich dat erg aan en speelt vaak met dit meisje, maar ook niet te opvallend, want als X het opmerkt is zij de sjaak. Ze is verbaal heel sterk en kan daarom rustigere kinderen makkelijk overrulen. De jongens in de klas vinden dat ook interessant en sluiten zich soms bij haar aan, soms niet.
Nu heeft mijn dochter sinds kort een nieuw meisje in de klas, met wie het klikt, maar natuurlijk eiste X haar vanaf het begin op. E komt regelmatig heel gefrustreerd uit school, is ontzettend brutaal tegen ons.
We hebben net het hele verhaal te horen gekregen nu haar vriendin te spelen is, die is ook helemaal klaar met X. Maar ze kunnen gewoon niet tegen haar op, ze zijn bang voor haar.. Dat ze de anderen tegen hen doet keren.
Ik maak me echt zorgen, wat kunnen we doen? Ik wil sws een gesprek met school maar volgens mijn man gaat dat niet veel uithalen...