Ik zie de eerste aanbiedingen verschijnen op Zalando en Amazon.

Hebben jullie dingen op het oog?

Ik wil nieuwe Switch controllers en ik wil een stoomreiniger (voor de bank, vloerkleed, auto)
Ook wil ik nieuwe schoenen (winter)

Maar dat alleen als de aanbiedingen goed zijn. Voor minder dan 40% doe ik het niet 💰️ (Oké Switch controllers is 20% ook goed)

Nee geen aanbiedingen, maar ik ga dit weekend wel mijn lego set die zo duur is aanschaffen, want ik krijg dubbele punten en leuke GWP erbij 🙂

Verder doe ik niets met black friday.

Een nieuwe oven, want deze is kapot.

Verder doe ik er niet aan mee. Ik vind de focus op steeds maar kopen echt de spuigaten uitlopen. Daarom ben ik ook categoriek tegen Shein en Temu.

Maar, Black Friday is toch ook alleen kopen wat je nodig hebt / wil? Verder is er toch ook niets? 🤓

LilyMilie kortingen zetten aan om meer te kopen, ook dingen die je niet nodig hebt. Periodes als BF zetten daar heel erg op in.
      Ik heb dat bijv in de Action ook. Ik ga ernaartoe voor schoonmaakmiddel maar aan de kassa reken ik toch 75 euro af voor prullaria ('het kost toch niks').

Echt al mijn skincare is op! Dus ik wacht op aanbiedingen van Paula's choise en Dermalogica.
        Onze magnetron heeft de geest gegeven, maar dat is niet perse nodig.
        En verder geen wensenlijst. 🙂

Nescio Ah zo. Ja kweenie, ik 'doe eraan mee' want ik heb toch nieuwe Switch controllers nodig en ik wacht dan liever tot BF zodat ik ze misschien met korting kan kopen.
        Dat valt voor mij iig onder 'eraan meedoen', net zoals jij eraan meedoet omdat je een nieuwe oven nodig hebt en Marshmallow omdat ze Lego wil.
        Wat is de grens tussen meedoen en niet meedoen volgens jou?
        Ligt de grens van meedoen of niet meedoen aan wat je wil kopen? En in dat geval doen wij dan allemaal niet mee. Maar wie doet er dan wel mee? Men koopt toch alleen wat men wil kopen? Zoals wij dat doen?

Ik heb vragen, haha

Als er potjes energie en warmte in de aanbieding zijn...

LilyMilie Men koopt toch alleen wat men wil kopen? Zoals wij dat doen?

Ik denk dat mensen juist meer kopen dan ze willen doen. Je wordt verleid door de lage prijzen. Bijv ik zie een leuke broek. Heb ik een nieuwe broek nodig? Nee, maar deze is 50% afgeprijsd, dus ik koop hem toch. Terwijl ik hem anders niet gekocht zou hebben.

Ik denk dat er veel meer onnodige spullen gekocht worden met BF. Niet iedereen natuurlijk, maar het doel is natuurlijk mensen overhalen om iets te kopen, omdat het zo ‘goede deal’ is.

Als je je vast houdt aan wat je echt nodig hebt en enkel wacht op BF om het met korting te kunnen kopen, is er denk ik weinig mis mee. Het idee van BF is natuurlijk om mensen aan te zetten om zoveel mogelijk te kopen, niet om de consument een plezier te doen met lage prijzen.

—-

Oudste dochter is uitgegroeid en krijgt haar eigen ski’s en skischoenen. Met BF is hier een grote uitverkoop bij een wintersportwinkel, dus daar gaan ze even kijken voor een leuke aanbieding. Verder hebben we eigenlijk niks op het verlanglijstje staan.

Trees Volgens mij is het een win-win. BF gaat (ging?) namelijk om het verkopen van vorig seizoen-producten. Bijvoorbeeld de zomercollectie 2023 of een vorig model printer of stofzuiger. De winkelier komt van zijn spullen af (creëert ruimte in zijn magazijn voor de nieuwe collectie) en de consument kan een (ouder) product voor een goede prijs kopen.

Maar waar het mij om gaat is het zinnetje 'verder doe ik er niet aan mee'. Dat komt op mij over alsof er een grens is tussen kopen en kopen tijdens BF. De ene aankoop is niet meedoen en de andere aankoop is wel meedoen.
              Dus, wat is precies meedoen en wat is precies niet meedoen aan BF, en wie/wat bepaald dat?

(luchtig topic verder hoor, ik hang er geen waardeoordeel aan, ik vraag het me gewoon af, haha)

In principe niks, het valt me op dat veel bedrijven de prijzen in de aanloop naar Black friday juist omhoog gooien, zodat de spectaculaire korting dan juist duurder of net zo duur is als op een random dag in april.
                Niet alle bedrijven uiteraard, maar wel degene die dingen verkopen die ik dan wel nodig heb natuurlijk 🙃
                ik kijk naar jou, bol.com 👀

Toevallig vandaag wel 20% korting gehad op een parfum die ik wilde kopen voor H, maar geen idee of deze nou echt voordeliger was.
                Ik ontdekte de korting ook pas bij de kassa, dus ben er niet specifiek naar op jacht gegaan.

Edit: met 20% korting eraf was hij bij ici paris nog steeds 5 euro duurder dan online 🙈🤣

LilyMilie n. BF gaat (ging?) namelijk om het verkopen van vorig seizoen-producten.

Volgens mij is het in de loop der jaren steeds meer ‘ging’ geworden 😬. Ik heb bijv drie jaar geleden een nieuw horloge gekocht, wat echt net uit was. Idem dito voor mijn dr. Martens twee jaar geleden. Er zit volgens mij een ongelooflijke grote winstmarge op producten dat ze nu ook proberen om hun net uitgebrachte spullen te verkopen om mensen maar over de streep te trekken om het te kopen, terwijl deze het normaal te duur zouden vinden en het niet kopen? Oftewel een grotere afzetmarkt creeeren. De winst is kleiner, maar het aantal verkochte producten groter, dus het kan wel voor ze uit denk ik?

Ik ben in ieder geval niet van plan om mij te laten verleiden (zeg ik nu 😅….)

CrazyCatLady Ja je moet eigenlijk in de zomer al vastzetten wat je wil hebben en dan de prijzen in de gaten houden. Ik heb dat de vorige jaren gedaan en dat is dan erg leuk kopen, haha

Nu ook wel hoor maar niet zo pietje precies als voorgaande jaren. De kortingen op de switch controllers bijv is de standaard korting, niet de BF korting. En ik heb ook al wel een leuke korting gezien op een stoomreiniger (30%) maar ik ben nog niet overtuigd van de daadwerkelijke korting omdat ik hem niet goed in de gaten hem gehouden.

Trees Er zit volgens mij een ongelooflijke grote winstmarge op producten dat ze nu ook proberen om hun net uitgebrachte spullen te verkopen om mensen maar over de streep te trekken om het te kopen, terwijl deze het normaal te duur zouden vinden en het niet kopen? Oftewel een grotere afzetmarkt creeeren. De winst is kleiner, maar het aantal verkochte producten groter, dus het kan wel voor ze uit denk ik?

Zeker! Op producten van H&M zit 100% winstmarge. Gooien ze er 90% korting op dan maken ze alsnog winst. (ooit ergens gelezen, pin me er niet op vast pls xD )

Trees Ik ben in ieder geval niet van plan om mij te laten verleiden (zeg ik nu 😅….)

Ik ook niet. Ik ben sterk en..oehh! Kattenpootjes voor je stoelpoten! 😍

LilyMilie ik heb vorig jaar op Amazon wel een leuke deal gehad, dat was 30 euro korting vrij te besteden. Dus die krabpaal die altijd 100 is/was, koste me nu maar 70.
                        Maar ik heb bijvoorbeeld een Lego set op mijn lijstje, bij Lego zelf is hij 133, bij Bol schommelt hij het hele jaar tussen de 130-140, en ik zag 2 weken geleden dat hij ineens 190 werd. En verrassing, ik kreeg eergisteren een mailtje dat hij nu nog 'maar' 160 is. Ja daag, ik ben niet gek natuurlijk 🤷‍♀️

Maar ach, ik ben toch hardstikke blut nu. Ik wil wel een switch, maar voor minder dan 100% korting gaat het feest sowieso niet door 🤣
                        Ik wacht wel tot die vakantiegeld dagen van de mediamarkt ofzo.. 🙈

CrazyCatLady Ja echt? wow! Op Lego hier juist 'goede' kortingen. In augustus kwam het metrostation uit voor Lego City. Op Lego.com zelf was hij 89,- , later kwam hij op Amazon voor 85,- , en nu met korting (niet persé BF want de korting was er al) voor 72,- . 20% is niet slecht voor nieuw Lego.

De Lego website is vaak het duurst, voor Lego City althans. Ik weet niet hoe het zit met volwassen Lego.

Bol.com is heel sneaky ja. Soms zijn ze (veel) goedkoper, en soms zijn ze opeens heel veel duurder! Amazon is betrouwbaarder, die zitten vaak op of onder de standaard prijs, eigenlijk nooit erboven.

CrazyCatLady voor lego kan je kijken bij de site brickwatch.

Ik koop alleen de lego set omdat ik dubbele punten krijg trouwens. Verder nog steeds duur, maar dan heb ik wel eindelijk 4 kaartjes voor legoland in Denemarken bij elkaar gespaard!

LilyMilie
                              Marshmallow
                              Ik ga hem niet kopen hoor! Ik heb echt al te veel impulsaankopen gedaan vandaag 🙈
                              Dat is gewoon net degene waar het me de afgelopen week bij is opgevallen, maar dat soort trucjes doen ze ieder jaar..