Voor alle andere mensen hier, hoe maken jullie gebruik van ChatGPT en andere AI (en welke dan), om je werk en je leven makkelijker te maken?

Ik ben natuurlijk nog steeds een druk iemand en heb me hier nog niet in verdiept. Pas geleden begonnen met ChatGPT dingen te vragen als ik ergens niet uit kom op werk. Maar volgens mij kan je er veel meer mee, zowel ChatGPT zelf als andere AI. Denk bijv aan week menu’s maken (of zelfs hele dieet plannen met zus en zoveel calorieën) en bijbehorend boodschappen lijstje.

Ik heb al wat op LinkedIn zitten kijken voor tips maar dat is lastig filteren soms.
Hoe gebruiken jullie het of vinden jullie het net als ik nog erg zoeken, als je er überhaupt al eens iets mee gedaan hebt?

iMoeder ik heb gisteren gevraagd om een profieltekst te schrijven voor een datingsite, maar veel meer dan dat of bv op vakantie vragen waar je goed kunt parkeren of eten kom ik (nog) niet.

iMoeder ik gebruik het ook vooral voor mijn werk, als ik een beginnetje moet hebben voor een tekst of het genereren van een afbeelding bijvoorbeeld. Thuis gebruik ik het ook wel om mijn man te helpen met zijn studie. Door te vragen om extra uitleg, het maken van een samenvatting of het maken van een proeftoets adhv ingevoerde lesstof. Je kunt er nog echt wel heel meer mee, maar verder ben ik ook nog niet echt.

iMoeder als ik een belangrijk gesprek heb op het werk of met een begeleider, neem ik het op en vraag chat gpt om er een samenvatting van te maken. Ik wil de volgende bestuursvergadering op deze manier ook de notulen gaan maken. Ook wil ik het nu gaan inzetten om korte teksten te schrijven voor de website van de patiëntvereniging.

Verder gebruik ik het ook voor medische vragen en pas heb ik een medische uitslag van een vriendin door chat gpt laten vertalen in makkelijke taal voor haar.

Ik gebruik het niet echt, mijn vriend geeft Spaanse les en hij gebruikt het om oefeningen voor zijn leerlingen te maken.

Ik gebruik het in mijn werk. Teksten aanpassen of herschrijven in een bepaalde toon. Opzetjes maken voor documenten zoals beleidsvoorstellen etc.
    Voor studie gebruik ik het om mijn teksten te herschrijven in thesis stijl, samenvattingen te maken etc.
    Moest een keer een workshop maken, toen heb ik ai het framework laten maken.
    Oja en ik creëer er afbeeldingen mee.

Bob_Ross Oja en ik creëer er afbeeldingen mee.

Deze was ik nog vergeten!

Ik gebruik het enorm veel.

ChatGPT (werk)

• vacature teksten
      • opzet voor presentaties of business cases
      • vertalingen
      • vergelijkingen laten maken in tabellen
      • Social media Posts
      • trainingen of workshops of draaiboeken op laten zetten

Het is wel: garbage in is garbage out. Dus investeer in het schrijven van goede prompts. En een betaalde versie. Ik heb ook een training gehad en volg veel mensen op LinkedIn die tips geven.

ChatGPT thuis:

• recepten
      • vragen (bijv dit of dit is stuk hoe zorg ik er voor dat het weer werkt
      • teksten voor website van mijn vrijwilligers werk
      • allerhande vragen
      • reisschema’s en leuke vakantie vergelijkingen

Verder gebruik ik op mijn werk ook co pilot in met name om mails te laten samenvatten, essentie uit teksten te halen, afspraken in te laten plannen, transcriberen en notuleren.

Ik heb ook een tool aangekocht die teksten scant op DI&E (bijv neutraal geschreven) en ga nu aan de slag met andere technologie (conversational AI) in onze processen.

En als laatste gebruik ik ook nog wat tooling om ai filmpjes en afbeeldingen te maken. Je weet wel met ik zelf die praat. Maar dat is nog erg kostbaar en teveel aanbieders

Dat is ook het lastige nu, de markt ligt open en alles gaat heel snel en alle ai tooling schiet uit de grond. Daarom is het soms even zoeken naar de juiste.

Toevallig gisteren nog naar een AI event geweest. Mega interessant hoor!

Recepten heb ik zelf nog niet gedaan maar mijn collega doet dat inderdaad. Die gooit zelfs in ChatGPT dat ze x en y en z nog in de koelkast heeft en wat ze dan kan maken (en dan bijv erbij dat het gezond etc etc moet zijn)