Aurora ik heb een aquamarina fusion. Nu ongeveer 4 a 5 jaar.
Waar ik op gelet heb is oa de dikte van het board zelf (geloof dat ik minimaal 12 of 15cm wilde) en de stabiliteit van het board. Ook de dikte van het materiaal, zodat deze wel een stootje kan hebben en niet snel lek gaat. Was iets met dubbelwandig nog wat.
Ik was een beginner dus gekozen voor een allround board geschikt voor zowel beginners als gevorderden. Wat voor mij ook belangrijk was hoeveel gewicht deze kon dragen, zodat ik bijv ook een kind (of een hond) mee kan nemen. Ik heb dit ruim genomen, zodat deze ook met 2 personen nog steeds stabiel in het water ligt. Verder was een eis dat ik er ook een stoeltje op kon zetten. Deze heb ik er later bijgekocht en ik gebruik momenteel mijn sup enkel nog met stoeltje als kajak.
Ik ben nog steeds blij met mijn keuze. Ik heb ook weleens op budgetboards gestaan en ik vond deze erg wiebelig in vergelijking met mijn eigen board. De mijne ligt veel ‘vlakker’ in het water.
Ik heb heel veel boards onderling vergeleken en ook nog contact gehad met een online shop om advies te vragen. Er kwamen toen twee opties uit, die het beste pasten bij mijn eisen. De aquamarina fusion was het goedkoopst van die twee. Vandaar dat die het werd. Kleur heb ik verder niet op gelet.
Het opppompen is trouwens al een workout op zich. Dat vind ik wel erg zwaar. Vooral de laatste paar barr en hij moet wel echt vol ivm de stabiliteit. Ik pomp hem in de lente op en in de herfst laat ik hem leeg lopen en gaat hij naar zolder. Ik kan hem opgepompt in de auto vervoeren, maar dan staat de achterklep wel open. Vind ik makkelijker dan elke keer weer (deels) leeglopen en oppompen.