Huggybird in eerste instantie weinig energie en ze kwam futloos over, maar dat hebben we op leeftijd gegooid. Vorig jaar zijn we wel met de hormonen gestopt voor haar slaapincontinentie, omdat ze teveel aankwam, ondanks een strict dieet. Ook daarna viel ze maar niet af. Sinds de winter een wat schilferige huid. Toen mijn man laatst bij de dierenarts was ivm de ontsteking speekselklier, begon mijn man er weer over en gaf de dierenarts plotseling aan dat haar staart zo dun was. Was ons nog niet eens opgevallen, maar inderdaad een heel ielerig staartje. Ook haar vacht is dunner geworden. Normaal zit ze zo enorm dicht in haar vacht dat het niet echt opvalt, omdat ze bijv geen kale plekken had.
Weinig energie, dunne staart/ vacht, huidproblemen, aankomen, koud hebben (pas nu valt mij op dat ze buiten graag in de zon ligt itt vroeger) schijnen dus kenmerkend te zijn bij honden voor een trage schildklier, maar ook depressiviteit. Zoals terugtrekken, minder zin in spelen, veel slapen en verminderde eetlust. Alleen het laatste herken ik niet, maar daarvoor ben je natuurlijk een lab 😝