Toch even een eigen topic aangemaakt. Heel erg bedankt voor alle lieve reacties.

Het is hier in het dorp een groot probleem. De jongeren lijken compleet van de pot gerukt. Want het zijn niet alleen die meiden maar het is een hele grote groep. Op de scholen hier gebeuren ook veel incidenten. Er is een grote vmbo school bij het station hier en daar zit de politie al in de school. Veel geweld en ook wapens. We zaten al te denken om te gaan verhuizen, maar ik hoor eigenlijk overal alleen maar drama verhalen. Ik heb dit ook op het werk besproken met de veiligheidsmanager die hierop zit en ze gaan komende tijd flink inzetten om het probleem aan te pakken. We wilde Nora naar een school in een dorp buiten de Zaanstreek doen. Die school staat bekend om goede begeleiding en kleinschalig. Helaas wilden ze Nora niet toelaten omdat ze extra hulp nodig zal hebben..dit was echt een enorme domper. Maar dat zou gewone tl worden en ze wil liever iets met praktijk. We wachten nu op bericht dat ze is toegelaten tot een vmbo school waar ze gemengde tl kan doen. Dit is wel een grote school en toen we daar liepen en ik al die fatbikes en jongeren zag, kreeg ik het al benauwd. Maar ik zie nu eigenlijk overal gevaar voor haar.

Ik heb het behoorlijk zwaar gehad. Man is de hele dag in de auto onderweg dus ik was aanspreekpunt en heb alles steeds moeten regelen. Toen ze op de tijdelijke school kwam, werd het wel even rustiger omdat ze daar veilig was en ze mij niet steeds met alles appte. Maar ja wel elke keer stress als ze naar huis moest. Ik heb haar ook vaak gebracht en gehaald. Overdag ging ik gewoon door met alles, maar zodra ik in bed lag, ging ik nadenken en werd ik ook zo boos steeds. Ik heb nog nooit zo een diepe haat voor iemand gevoeld. Maar ook zo machteloos. Het vervelende was ook dat veel mensen reageerden met hoe zij het wel zouden oplossen, terwijl ze geen idee hebben hoe het is. Alles wordt gefilmd, ze lachen je in je gezicht uit en zijn niet onder de indruk van ouderen. En de ouders zijn allemaal niet zo erg. Of mensen kwamen met allemaal goed bedoelde tips....heel lief maar kreeg wel beetje gevoel alsof ze dachten dat ik uit een ei kwam ofzo. Daarom ben ik er op een gegeven moment niet meer over gaan praten.

Wel fijn dat ik nu wel even de energie heb om het hier te delen.

• Bloem hebben hierop gereageerd.

@Zonnebloem92 ik heb een advocaat geraadpleegd en die gaf tips aan man voor bij het verhoor. Ze kon er zelf niet bij zijn, maar het leek haar ook niet nodig. Als ze tot vervolging overgaan, dan zal zij hem bijstaan.

Ach @Tantetil wat naar voor jullie. Uiteraard doet dat ook heel veel voor jou. Het is natuurlijk rete zwaar en naar omdat je zo je best doet om alles op te lossen, je wil het beste voor je kind en dat gaat gewoon niet. Is toch een nachtmerrie.

Tantetil Lieverd je kunt altijd hier je ei kwijt. Wij veroordelen niet en komen al helemaal niet met onzinnige tips (vind ik tenminste 🙈).
    Heftig hoor. Gelukkig onderkent men wel het probleem en is men er mee aan de slag. Helaas heb je voor zulke grote problemen vaak en lange adem nodig.

Wat vreselijk zeg dat er zoveel ellende is met jongeren en geweld bij jullie in het dorp. Ik schrik daar ook behoorlijk van. Serieus wat gaat daar mis?!? Ik vind het echt niet normaal en wat een super verdrietige situatie.

Je boosheid en haat is super begrijpelijk. Ze doen jouw kind pijn, zowel psychisch als fysiek en je kan zo weinig. Het liefst zou je ze alle hoeken van de kamer willen laten zien en het de ouders ook heel goed duidelijk maken 🤬. Heb je nog steeds veel last van boosheid? Als je hier in de buurt woonde, zou ik zeggen kom maar langs om het woede wrok wraak protocol te doen. Is een heerlijke snelle behandelmethode om al je boosheid eruit te gooien. Al die boosheid gaat in je lijf zitten en je kan er nu zo weinig mee. Heb je buiten je man wel wat steun van mensen? Of echt helemaal niks?

Trees ik doe wel aan woedeschoonmaken met keiharde muziek aan🤣. Nu gaat het wel weer redelijk ok met mij. Ik heb wel een steun hoor. Ook op mijn werk, ik had al een paar collega's in vertrouwen genomen, maar toen ik gebeld werd dat ze op haar knieën moest zitten terwijl ze gefilmd werd zat ik op het werk...en ik was toen echt in alle staten. Toen ik paar dagen later op kantoor kwam, lag er op mijn bureau een doosje met chocolade en hadden mijn collega's in een kaart allemaal lieve dingen geschreven. En ik kan ook bij mijn vriendinnen terecht. Maar mensen die allemaal dingen gaan googlen en dat dan naar mij appen of met een hele strategie komen, vertel ik even niks meer. Ik heb strafrecht gestudeerd en kan zelf ook googlen, maar ja het is ook aardig bedoeld dus ik kan het ze niet kwalijk nemen.

Ik zal eens kijken of ik dat krantenartikel over mijn wijk kan vinden.

Ik was echt ontdaan van je verhaal 😢
        Geen zinnige of onzinnige tips maar ik hoop echt met heel mijn hart dat het vanaf nu beter gaat ❤️

Echt een bizar verhaal. Ik was ook ontdaan. Echt ongelooflijk dat dit echt gebeurd. Een nachtmerrie voor jullie.

Wel fijn de steun van je werk en vrienden.

Ik.hoop.ook.zo dat het beter gaat en ze op een fijne school komt.

Ik heb er echt gewoon geen woorden voor, ik vind het zo erg voor N, en jullie.. 😥

Ik heb ook geen onzinnige (of zinnige) tips. Maar kan me goed voorstellen dat het je s nachts wakker houdt. En je weet dat je hier altijd je hart mag luchten ♥️

Wat afschuwelijk! Dit klinkt als een regelrechte nachtmerrie. Waar gaat dit mis?! Ongelooflijk zeg.

Ik heb niks zinnigs toe te voegen, maar wilde je even een virtuele knuffel geven. Schrijf vooral van je af als je daar behoefte aan hebt.

Echt verschrikkelijk voor jullie, wat een nachtmerrie. Helaas is de problematiek herkenbaar. In streken waar weinig te doen is leidt steeds grotere verveling eerst tot kattenkwaad en dat kan uitmonden in crimineel gedrag, zoals jullie nu meemaken. Ouders staan machteloos of wuiven het weg. Het is voor mij echt herkenbaar. Er hangt een nihilisme in die streken dat ziekelijk is en dat generatie op generatie wordt doorgegeven. Ik ben weggegaan en bekijk alles nu van een afstand, helaas wordt het niet beter.

Is verhuizen een optie?

Tantetil laat die stofzuiger maar alle hoeken van de kamer zien 💪 (ik wil er nu zo judo achtige krachtterm achteraan gooien, maar geen idee hoe je ‘hi jaah’ een beetje leuk moet spellen).

Fijn dat er wel mensen zijn in je omgeving, waarbij je je verhaal kwijt kunt en gewoon luisteren. Wat lief ook van je collega’s.

Ik ben benieuwd of de aanpak in de wijk nu voldoende is? Het klinkt ook alsof er een complete cultuuromslag moet plaatsvinden als dit al zo lang wordt getolereerd? Het is denk ik ook hele lastige problematiek om aan te pakken, want waarschijnlijk zijn er wel tientallen factoren die een rol spelen (zowel uitlokkend als beschermend). Waar moeten ze in hemelsnaam beginnen. Het feit dat het nu onder de aandacht is en er plannen worden gemaakt, is positief. Daar hebben jullie voor nu geen ruk aan natuurlijk, maar de problematiek wordt i.i.g. erkend.

Wat een vreselijke verhaal, ik vind het zo erg voor Nora en voor jullie allemaal 🙁 onvoorstelbaar dat kinderen zo gemeen kunnen zijn.

Nescio ik zat te kijken richting hoorn. Maar nu was de dochter van mijn collega die daar woont een paar weken terug ook mishandeld. Ik heb veel rondgekeken Maar weet niet waar we heen zouden moeten. Ook is het nu nog 2 jaar tot ze dan mbo zou gaan doe. Ik hoop dat we dat nog kunnen uitzingen.

Tantetil jeetje is het in de omgeving dan zo erg? Ik hoor het hier eigenlijk niet van vriendinnen en collega’s. Wel eens een incident met andere kinderen maar mishandelingen of wat Nora is overkomen… verschrikkelijk zeg.

Tantetil Om eerlijk te zijn denk ik dat je de provincie uit zou moeten... Maar het lijkt me zo moeilijk want garanties heb je niet, er gebeurt natuurlijk overal wel wat en ergens als nieuwkomer opnieuw beginnen is óók moeilijk 🙁

@Tantetil Kan me echt niet voorstellen hoe je je als moeder moet voelen bij dit soort gebeurtenissen! Weet verder niet zo goed wat ik er over moet zeggen. Maar ik leef wel erg met jullie mee allemaal