Toch even een eigen topic aangemaakt. Heel erg bedankt voor alle lieve reacties.
Het is hier in het dorp een groot probleem. De jongeren lijken compleet van de pot gerukt. Want het zijn niet alleen die meiden maar het is een hele grote groep. Op de scholen hier gebeuren ook veel incidenten. Er is een grote vmbo school bij het station hier en daar zit de politie al in de school. Veel geweld en ook wapens. We zaten al te denken om te gaan verhuizen, maar ik hoor eigenlijk overal alleen maar drama verhalen. Ik heb dit ook op het werk besproken met de veiligheidsmanager die hierop zit en ze gaan komende tijd flink inzetten om het probleem aan te pakken. We wilde Nora naar een school in een dorp buiten de Zaanstreek doen. Die school staat bekend om goede begeleiding en kleinschalig. Helaas wilden ze Nora niet toelaten omdat ze extra hulp nodig zal hebben..dit was echt een enorme domper. Maar dat zou gewone tl worden en ze wil liever iets met praktijk. We wachten nu op bericht dat ze is toegelaten tot een vmbo school waar ze gemengde tl kan doen. Dit is wel een grote school en toen we daar liepen en ik al die fatbikes en jongeren zag, kreeg ik het al benauwd. Maar ik zie nu eigenlijk overal gevaar voor haar.
Ik heb het behoorlijk zwaar gehad. Man is de hele dag in de auto onderweg dus ik was aanspreekpunt en heb alles steeds moeten regelen. Toen ze op de tijdelijke school kwam, werd het wel even rustiger omdat ze daar veilig was en ze mij niet steeds met alles appte. Maar ja wel elke keer stress als ze naar huis moest. Ik heb haar ook vaak gebracht en gehaald. Overdag ging ik gewoon door met alles, maar zodra ik in bed lag, ging ik nadenken en werd ik ook zo boos steeds. Ik heb nog nooit zo een diepe haat voor iemand gevoeld. Maar ook zo machteloos. Het vervelende was ook dat veel mensen reageerden met hoe zij het wel zouden oplossen, terwijl ze geen idee hebben hoe het is. Alles wordt gefilmd, ze lachen je in je gezicht uit en zijn niet onder de indruk van ouderen. En de ouders zijn allemaal niet zo erg. Of mensen kwamen met allemaal goed bedoelde tips....heel lief maar kreeg wel beetje gevoel alsof ze dachten dat ik uit een ei kwam ofzo. Daarom ben ik er op een gegeven moment niet meer over gaan praten.
Wel fijn dat ik nu wel even de energie heb om het hier te delen.