We komen er maar niet uit. Vind zo een beetje alles lelijk..

Maar wat hebben jullie voor zonwerking? We hebben een terras op het zuiden (de hele tuin op Zuid westen) en dat is 8.20 breed en 4.30 diep.

Het liefste wil ik geen palen in mn uitzicht. Aar de tuin achter het terras maar dat is onmogelijk.

Ben vooral opzoek naar inspiratie, hoe maken we er wat leuks van.

Budget doet er nu even niet toe. Ik zoek echt even alles en dan ga ik wel selecteren op prijs. We twijfelen al 2 jaar dus we hebben. Ondertussen best wat gespaard haha.

Wij hebben geen zonwering.

Maar ik zou wel graag nog iets van een boompje in de tuin hebben, om wat meer schaduw te krijgen. Is zoiets bij jullie ook een optie?

Honkeytonk ik zou dan voor een pergola achtig iets gaan en laten begroeien langs de palen.

Hier heb ik een zonnescherm aan het huis + evt losse parasol

Wil je zonwering aan het huis of op je terras?

Wij hebben aan het huis een zonnescherm en screens en op het gras hebben wij 3 houten palen in de grond geslagen met een doek erboven bevestigd.

Rosemary ja die hebben we ook , maar ik zoek voor het terras , aan gezien het al heel snel te warm is in de volle zon om daar te zitten .

@Zonnebloem terras dus.

Ja palen zal toch wel het worden. Wel een goeie van @Toch6 om ze te laten begroeien! Dat maakt ze iets minder paal.

@Vulpen we hebben een fijne notenboom op het gras, geeft heerlijke schaduw. En een geweldige beuk voor het huis in de tuin. Maar helaas is die niet te verplaatsen. (En ook wel nadelen zitten er aan, veel vogelpoep 🙈đŸ¤Ŗ).

Thanks

@Trees nou we hebben nu ook en parasol. Dat werkt ook prima đŸ¤Ŗ maar die hebben we geleend en gaat over 2 weken terug. En hij is toch wat aan de kleine kant. We kunnen maar de halve tafel in schaduw zetten.

Wij hebben sinds het najaar een veranda met glas en daar sinds vrijdag een zonnescherm op.
      Er zit wel een paal in het midden. Het had ook zonder paal gekund maar dan moest er een stalen balk in. Een glazen dak lijkt mij bij een tuin op het zuiden veel te warm eigenlijk.
      Bij het bedrijf waar wij zijn geweest hebben ze ook daken met lamellen dan heb je wat meer ventilatie.
      Dat zag er heel mooi uit!

Anders misschien zo iets?
      https://gardenonline.nl/harmonicadoeken/pergola-met-harmonicadoek?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI9tTXoNuhhgMVDJCDBx0HRQv_EAAYAiAAEgJFK_D_BwE

Honkeytonk Ja palen zal toch wel het worden. Wel een goeie van @Toch5 om ze te laten begroeien! Dat maakt ze iets minder paal.

Mooie druif langs laten groeien en/ of een passiebloem of clematis.

Wisteria vind ik zelf ook erg mooi icm een druif. Wij hebben oa een kamperfoelie en ruikt erg lekker. Als je geen geduld hebt, kun je ook gewoon een klimop kiezen icm een langzaam groeiende klimplant met bloemen.

Honkeytonk Ik zou gaan (sterker nog, ben gegaan) voor een combinatie van palen met een doek, begroeiing en dan lichtjes er onder. Staat heel leuk. Ook overdag als ze niet aan zijn.

Om een idee te geven;

16 dagen later

Ik ga hier even volgen ons zonnescherm heeft het een 3 weken geleden begeven en vandaag tijdens de reparatie bleek dat hij niet gemaakt kan worden.🙈

Wij gaan toch voor zoiets als @iMoeder postte. Moeten nog precies uitzoeken maar echt iets anders is niet echt handig.