Nog een vraagje; wij gaan over 2 weken voor het eerst weer naar het buitenland op vakantie, een rit van 7 uur als je het nonstop zou rijden.

Ik wil een tasje voorbereiden met kleine dingetjes die ik Charlie om de zoveel tijd kan geven dat hem weer even bezig houdt. Volgens mij ooit hier als tip gelezen 🙂

Maar wat zal ik erin doen? Er zit deels iemand naast hem om eventueel te begeleiden bij sommige dingen of samen te doen. Andere tijd zit hij alleen (ik zit wat verder als de verzorger rijdt, in m'n eigen rolstoel. Zij zit naast hem op de bank als ik rijd)

Wat wij doen is elke 2u even stoppen, de benen strekken en even gekke beweeg/ dans spelletjes doen.
Verder heb ik verschillende bakjes met snacks (gezonde en ongezonde) die ik tussendoor geef als 'verrassing'. In het begin zorg ik dat dochter (5) een ding bij zich heeft dat ze leuk vindt en geef niets anders tot ze er zelf om vraagt, vaak is dat pas na 3uurtjes.
Je kan onderweg bingo doen ANWB heeft er op de site wel wat staan.
Verder is het afhankelijk wat hij leuk vindt.
Je kan raamstickers aanbieden, boekjes, je hebt van die 'nintendo achtige dingen' maar dan gevuld met water en ringetjes die je dan op een staafje moet drukken (weet ff niet meer hoe het heet). Een organizer aan de stoel voor hem om zelf iets te pakken doet ook wonderen. Een bord voor op schoot dat hij kan tekenen, of met magnetisch speelgoed kan spelen.
Maar er zijn er ook die zweren bij de tablet gevuld met vooraf gedownloade spellen of filmpjes.
Heel veel plezier vast!

Dit idee bedoelde ik.)

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

Verhaaltjes/liedjes

Tiptoi boeken met pen

IAmWorthy Wat wij doen is elke 2u even stoppen,

Wij niet. Juist het eerste stuk dat vaak goed gaat willen we echt zo ver mogelijk. Als man rijdt duurt dat langer dan wanneer ik rij (ben eerder moe). 6u rijden proberen we dan in 3-2-1 te doen. Maar man is het ook gewend om vaak uren te rijden

Toch6 Ah kijk dat scheelt, wij doen het vaak ook vanwege de toilet stops voor dochter. Anders zouden wij ook zeker het eerste stuk zolang doen als mogelijk is.

We hadden altijd een bak met speelgoed tussen de meiden instaan op de achterbank. Deze mochten ze zelf vullen. Inmiddels geleerd dat zaken met glitter, scharen en lijm geen aanrader zijn achter in de auto 🫢. Verder hebben ze een uitklapbaar tafeltje voor zich waarop ze kunnen tekenen etc.

Heel eerlijk. Mijn ervaring is dat ze voornamelijk op hun tablet zitten. Handig is om van te voren bijv al films van Netflix te downloaden. Ze krijgen voor de rit ook een reispilletje. Bij de langere stukken icm tablet, was anders geheid kotsen.

Onze tactiek is altijd de eerste uren zover mogelijk komen zonder pauzes. Meestal redden we de eerste 4 a 5 uur wel om door te rijden. Daarna elke 2 uur stoppen.

Trees Heel eerlijk. Mijn ervaring is dat ze voornamelijk op hun tablet zitten. Handig is om van te voren bijv al films van Netflix te downloaden.

Ja dit. En dan nog de switch erbij. Afwisselend met spelletjes doen samen, muziek, tekenen. Op vakantie zelf zitten ze nauwelijks achter de tablet of switch dus die paar dagen in de auto maakt mij niets uit.

Ik had vorig jaar allemaal cadeautjes en lekkers ingepakt. En bij elk punt dat ik op wen kaart had gezet kregen ze iets. Was leuk maar weet niet of ik dat jaar weer wil doen. Denk gewoon elke paar uur.

• Trees hebben hierop gereageerd.

Marshmallow de twee dagen dat we rijden mogen ze van ons ook onbeperkt erop. Het is in ieders voordeel als er geen gezeur is achterin 🤪.

Tas met cadeautjes heb ik 1x gedaan, maar vond het weinig toevoegen. Vaak is het dan toch goedkope plastic troep en ik vind al die cadeautjes zelf onnodig.

Wat ik zelf voor in een auto nog handig vind. Is goede kotszakken, snoetsenpoetsers, wc papier, kleingeld voor de wc (afhankelijk naar welk land je gaat, in Frankrijk pakt deze niet altijd mijn pinpas bij de toiletten). Zak voor afval bij de kinderen achterin en eentje voorin, iets tegen de zon achterin bij de meiden, zodat je geen gemiep krijgt over ik zie mijn scherm niet of de zon schijnt in mijn ogen.

Hier geen ervaring met lange ritten maar volgens mij kom je met goede muziek ook een heel eind. Jeroen Schipper is leuk voor hem👍

Trees haha vorig jaar stonden we op de terug weg in Duitsland in de file toen M riep dat hij moest plassen. Maar we stonden muur vast echt niks, werkzaamheden. Dus mijn man roept: laat hem in de fles water plassen. Dus ik: neee dat gaat fout! Dat lukt nooit! Jawel! Ik fles geven M proberen maar zijn piemeltje vloog eruit en begon in het rond te sprayen in de auto. Oudste over de flos w at die kreeg plas op zich. Mijn man kwaad en ik de slappe lach 🤣🤣🤣

Wij rijden altijd het eerste stuk zover mogelijk door echt 5 uur. Daarna om de 2-3 uur. Kids beginnen met eerste uren slapen. Snacks mee. Daarna strips en boeken. Luisterboek/podcast. Daarna iPads en switch. Soms even met mij ik zie ik zie wat jij niet ziet of auto’s tellen.

Voor L had ik kleine cadeautjes (magneetboek, Raamstickers, waterkleuren, klein popje. Heel veel snacks. Zingen en muziek samen. Ook slapen en uiteindelijk ook iPad. Met cocomelon dan gaan ze gehypnotiseerd kijken 🤪

Hopsatee haha ik vind dit echt zo hilarisch verhaal 🤣. Echt geweldig!

Wij hebben het ooit met een kat gehad in het pre-kindertijdperk. We hadden een kleine Honda Civic, waarbij we de achterbank plat hadden gelegd en het lag helemaal tjokvol met onze kampeerzooi. Wij gaan op vakantie en onderweg zouden we de katten bij familie afleveren. We hadden geen plek meer achterin, dus kat 1 zat in zijn mandje bij de voeten van man en kat 2 in de mand op zijn schoot. Kat 2 vond de snelweg niet leuk, dus na 10 minuten op de snelweg draait hij zijn kont naar mijn man, staart omhoog en begint urine te sproeien. Echt het bleef maar komen. Mijn man kon geen kant op. En zat daar met zijn ogen en mond stijf dicht, terwijl het kattenpis van zijn gezicht op zijn kleren droop 🤣. Ik heb moeten stoppen op de vluchtstrook, omdat ik zo hard moest lachen, dat ik niet meer kon rijden.

Trees Heel eerlijk. Mijn ervaring is dat ze voornamelijk op hun tablet zitten

1 delen met 5 werkt niet zo goed 🤭 Nu hebben oudste 2 een eigen telefoon, dat scheelt ook wel. Maar we proberen het juist zo laat mogelijk pas te geven, sowieso niet voor de 1e stop

Toch6 ze hadden hier vroeger beiden een eigen kindertablet. Heel vroeger hadden we zelfs nog van die speciale schermpjes voor in de auto, waar je dan zelf van te voren films op kon zetten. Ze waren net 1 en 3 toen we naar Slovenië gingen en er is toen heel wat Peppa big en baby tv gekeken onderweg. De reis ging goed ondanks de afstand en dat ze zo jong waren (en mijn man dacht dat het een goed idee was om ze smeltend softijs te geven achter in de auto 🤣).

Tegenwoordig zitten ze op hun telefoon en zet ik hun schermtijd voor twee dagen uit.

Trees hahhaha oh hilarisch! En wat zielig voor je man.

Ik moest zo hard lachen en mijn man vond dat echt totaal niet grappig en daarom moest ik nog harder lachen want ik zei al dat het drama zou worden. M moest overigens heel hard met mij meelachen. Die zegt wel: ik plas niet meer in een fles 🤣

Bij thuiskomst heeft mijn man de auto in zo’n wasstraat van binnen laten schoonmaken 🤣🤣

Hopsatee Bij thuiskomst heeft mijn man de auto in zo’n wasstraat van binnen laten schoonmaken 🤣🤣

Dat bestond toen nog niet en het was een auto zonder airco 😬. Eenmaal raden in wat voor geur wij 3 weken lang door Italië hebben gereden. Zelfs twee jaar later als het buiten flink warm was, roken we nog vlagen kattenplas in de auto. Het was sowieso een bizarre vakantie. Zo had ik onderweg een muis onder mijn gaspedaal zitten. Echt hoe dan?!? Deze heb ik in een impuls dood getrapt door heel hard gas te geven op de snelweg 😳.

Hopsatee Ik moest zo hard lachen en mijn man vond dat echt totaal niet grappig

Mijn man eerst ook niet, maar achteraf is het wel een heul grappig verhaal 😝

Trees Tas met cadeautjes heb ik 1x gedaan, maar vond het weinig toevoegen. Vaak is het dan toch goedkope plastic troep en ik vind al die cadeautjes zelf onnodig.

Het is voornamelijk snoep en chips hier. En dan cadeaus zoals leuke boekjes enz. Waar ze meteen mee aan de slag kunnen.

Trees ja dat laatste! Nu kan hij er ook heel hard om lachen en is het een verhaal die het goed doet 🤪

Maar die muis!!!! De horror! Dan was ik echt gaan gillen en wilde ik niet meer in die auto hoor!

Hopsatee Maar die muis!!!! De horror! Dan was ik echt gaan gillen en wilde ik niet meer in die auto hoor!

Je wilt ook niet weten hoe hard en hoe lang ik heb gegild 🤣.

Het had die nacht flink geonweerd en we stonden op een landelijke camping. Ik denk dat de muis in de motorkap is geklommen en er zit dus een gat bij de pedalen naar de motorkap toe. Tijdens het rijden werd het hem denk ik te heet en vond hij het een goed idee om door dat gat heen te kruipen. Dat was ook direct zijn laatste idee.

Het was karma. Had ik mijn man maar niet moeten uitlachen toen hij onder gepiest werd door de kat 😎.