Ze gaan hier met het schoolreisje naar Slagharen. 2 jaar terug waren ze al naar de Linnaeushof. Beide is enorm ver weg vanuit ons.

Maar nu kijk ik op de site en er lijken maar weinig geschikte attracties te zijn voor kleuters? Er zijn er wel waar kleuters in mogen maar dan heb je vaak wel begeleiding nodig, dus als je 4 kinderen hebt, kan het alsnog niet.

Ik snap gewoon niet waarom ze niet wat dichterbij doen wat ook geschikt is voor kleuters... Er zijn toch zat grote speeltuinen, zou ik denken, zoveel hebben ze toch niet nodig? Maar ja, het moet natuurlijk ook leuk zijn voor tienjarigen.

Enfin, ik vroeg me af wat jullie indruk is van Slagharen, is het er ook leuk voor kleuters?

Vulpen Wij zijn er met Pasen geweest. Ik vond het erg overzichtelijk en zeker leuk voor kleuters.

Oudste (6) is een daredevil en die kon in coole achtbanen. Jongste (5) is een schijterd 😂 en voor veel nog te klein (wat hij absoluut niet erg vond) maar heeft zich zeker niet verveeld.

Ik vraag me alleen altijd af hoe ze dit met groepen kids doen met verschillende wensen/grenzen… En inderdaad; je kan als begeleider niet mee met iedereen afzonderlijk. Ik kan ook leuke plekken bedenken die dichterbij huis zijn en die makkelijker zijn met groepen…

Koekie83 Ik vraag me alleen altijd af hoe ze dit met groepen kids doen met verschillende wensen/grenzen…

Ja precies... Wat dat betreft is een dierentuin (waren we vorig jaar) makkelijker, dan volg je meer een vaste route.

Vulpen bij ons gaan ze met de kleuters altijd naar een grote speeltuin in de buurt.
      Groep 3 en 4 gaan altijd naar drievliet.
      Groep 5 en 6 naar duinrell en 7 en 8 gaan naar de efteling.

Dat zijn zo'n 70 kinderen per leerjaar.
      Misschien kunnen ze zoiets ook op jullie school organiseren?

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

June Misschien kunnen ze zoiets ook op jullie school organiseren?

Dat is te duur, want dan moet je meerdere bussen huren.

Tenzij je ze gewoon op de fiets zou laten gaan🙃 (en de kleuters lopend)

Vulpen of ouders vragen om te rijden , als je de groepen zou opdelen en tot groep 5 of 6 in de buurt en ouders laten rijden. Dat doen ze hier.

Maar eens ,met kleuters naar Slagharen vind ik ook onzin. Maar ja, als ze gaan, dan zullen ze het vast heel leuk hebben!

Als eerste: slagharen is wel ook leuk voor kleuters hoor. Maar wel ver weg met kleuters ja. Tenminste ik ben er afgelopen jaar geweest met de oudste en vind het wel een reis.

Hier doen ze:
            Groep 1/2 naar oud valkeveen
            Groep 3 naar Binky
            Groep 4 naar Julianatoren
            Groep 5 naar Drievliet
            Groep 6 naar Hellendoorn
            Groep 7 naar Slagharen
            Groep 8 naar kamp

(Of zoiets dan)

Honkeytonk Ja, ongetwijfeld gaan ze het leuk hebben want het is een schoolreisje 🙃

Hier doen de kleuters vaak uitstapjes relatief dichtbij, maar alles wordt vanuit school geregeld wb bussen, dus daar hebben we geen omkijken naar. Verder de tweejaarlijkse schoolreisjes:
            Groep 3/4 gaat 3 dagen naar zee (en naar Plopsaland want dat is dichtbij)
            Groep 5-6 een midweek naar de Ardennen
            En groep 7-8 een week sporten. Tot dit jaar was het skiën (oudste is naar Italië geweest), maar dat wordt te duur.

Slagharen zou ik ook wel een dingetje vinden.
              Bij ons gaan de kleuters altijd naar een binnenspeeltuin en dan rijden er ouders.
              Vanaf groep 3 gaan ze met de bus en dan naar verschillende dingen.

Onze hele school heeft begin van het schooljaar kamp. De onderbouw op school, met spelletjes doen enzo, die gaan één dag naar het kampterrein.
              De middenbouw blijft 1 of 2 nachten logeren en heeft verder op school spelletjes enzo.
              De bovenbouw is 1 dag op school en gaat 3 nachten logeren.
              Elk jaar hebben ze een ander thema en wordt zowel school als kampterrein versiert. Ik vind het een leuke manier van schoolreisje *houden

Het is op mijn werk nog maar de vraag of we wel op schoolreisje kunnen… er is nog niet een derde van het schoolreis geld betaald…. We kunnen de bus nog niet bekostigen, laat staan de entree, iets te eten drinken of een ijsje…. 😬

Rietjesbeker Wij gingen vroeger ook op kamp. Naar België zelfs! Vanaf groep 3, en het was echt superleuk altijd, ook met een thema en zo.

Maar goed, dat was vroeger toen iedereen rijk was of zo, want onze school kan dat echt allemaal niet bekostigen.
                  Huggybird Wat naar is dat. Hier hebben we nog veel reserve waardoor het sowieso wel door zal gaan. Maar het is irritant hè, die vrijwillige ouderbijdrage. Je zou toch willen dat scholen gewoon per leerling een bedrag zouden geven voor dit soort dingen, dat zou veel eerlijker zijn.

Vulpen het is echt naar ja…. Vroeger was het zo dat een enkeling het niet betaalde omdat het echt niet kon, dat was nog wel op te vangen…. Maar nu….. stichting leergeld betaalt ook niet meer voor schoolreisjes of kamp begreep ik van een collega.

Huggybird nee die zullen ook wel teveel aanvragen krijgen inmiddels.

Van mij mag het een "verplicht betalen tenzij ..." zijn.

Huggybird Oei dat is niet leuk!
                      Wordt het dan betaald van de vrijwillige ouderbijdrage? Wij moeten altijd nog extra betalen voor het schoolreisje.

Huggybird wij betalen altijd 1,5 keer de bijdrage en dat doen meer ouders. Alhoewel het bij ons waarschijnlijk nergens op slaat in onze dorpse villawijk met allemaal tweeverdieners en de dikste fatbikes elektrische (bak)fietsen en auto’s verwacht ik dat de meeste ouders sowieso de bijdrage betalen.

Mamabeertje bij ons wel. We hoeven niet nog extra te betalen behalve voor groep 8 kamp.

Hopsatee Ik gaf altijd voor Stichting Leergeld om mensen die het niet kunnen betalen te helpen. Maar nu ga k echt niet extra geven, want dan sponsor ik voor mijn gevoel vooral ouders die niet willen betalen.