Ik heb me inmiddels flink verdiept in koolhydraatbeperkt en koolhydraatarm. Ik neig toch meer naar ketogeen. Toen ik eerder ketogeen deed was het in Nederland nog niet heel bekend (aantal jaren terug al) en was er minder te vinden qua recepten. Hierdoor werd het eten vrij eentonig, ik ben zelf niet zo creatief qua koken. Nu zijn er gelukkig meer Nederlandse recepten en websites, waardoor ik beter beslagen ten ijs komt (zeg je dat zo? Ik ben niet zo goed in uitdrukkingen). Ik probeer deze week al wel op de macronutrienten te letten, maar ik wil na de kerstvakantie echt beginnen. Waarschijnlijk ben ik volgend weekend weg, met dochter naar een bungalowpark. Dan wordt het toch lekker eten enzo dus ik kan beter volgende week maandag echt beginnen om in ketose te komen. Kan ik me ook goed voorbereiden qua boodschappen. Ik vind het wel spannend om weer te beginnen aan afvallen. Al vele pogingen gedaan die even goed gingen en daarna kwamen de kilo's met rente terug. Ik besef me nu heel goed dat het een andere leefstijl is en geen dieet. Eerder werd het altijd een beetje obsessief, ik hoop dat dit door een andere leefstijl ipv dieet nummer zoveel, omzeild kan worden (inmiddels weet ik ook dat ik autisme heb, dat wist ik tijdens mijn eerdere pogingen nog niet. Maar deze diagnose helpt mij op zoveel gebieden, ik heb het gevoel dat ik nu pas volwassen wordt ookal ben ik al 39 jaar, haha).
wel even een paar vraagjes: gebruiken jullie voedingssupplementen en zo ja, welke?
en hoe zit het qua stoelgang? ik weet dat ik de vorige keer enorme obstipatie kreeg, Ik heb pda en obstipatie zuigt. Ik neem nu wel lijnzaad en psylliumvezels, in de hoop dat dit werkt.
edit: avocado vind ik echt heel vies, maar ik begrijp dat dit wel een goeie is om te leren eten? Tips om in het begin de smaak zo min mogelijk te proeven? Ik heb geen idee wat je allemaal met zo'n ding kan haha.