Bloem Daar kan je je prima op voorbereiden en daarvan vind ik dat je die verantwoordelijkheid moet nemen.
Eens. Wij hebben een tijd terug problemen gehad met de waterpomp, waardoor we iedere paar maanden zo'n 6-8 uur zonder water zaten. Iedereen wist dat hij aan vervanging toe was, en toch waren het altijd dezelfden in de groepsapp die nog geen druppel reserve hadden.
Ik drink graag water dus heb altijd wel genoeg in huis (ook zonder mijn noodvoorraad), en de eerste keer heb ik dus ook zonder problemen uitgedeeld. Maar als persoon a krijgt, wil persoon b ook. Uiteindelijk ging het om 6 gezinnen in een appgroep van zo'n 25 huishoudens die aanklopten.
Ja sorry, maar dat gaat gewoon niet. Ik heb genoeg voor ons gezin, 72 uur, en hoe meer mensen zich níet voorbereiden, hoe meer wij zelf tekort gaan komen.
Ik ben geen Albert Heijn 👀
Dus ja, heel hard, maar dan neig ik naar het hele vliegtuig-gedoe, eigen zuurstof masker eerst, en als ik over houdt ga ik ook echt hard zijn. Ik help baby's en ouderen, maar de rest heeft gewoon pech. Ik ben niet verantwoordelijk voor de slechte planning van de rest van de flat.