Hoe zouden jullie dit inrichten?

Zoals het nu is.

Keuken blijft. Tafel wil ik op dezelfde plek maar groter.

De piano moet een plekje krijgen. Met ruimte erbij voor gitaar/viool/fluiten etc.
Ik wil een speelhoekje voor C met oa keukentje en misschien tafeltje.
Ruim voldoende zitplaats op bank etc.
Boekenkast
Er komt geen tv

Voorbeeldfoto's met meubels en kleuren zijn ook welkom. In principe willen we alles nieuw omdat wat we nu hebben niet goed meer is. Behalve de eetstoelen, due zijn net nieuw

Ik zou voor een ovale tafel gaan of misschien rond. In ieder geval dat je makkelijker door de openslaande deuren kan.

Tegen de wc muur je piano en of de andere wand helemaal vullen met instrumenten. De ene hoek in de woonkamer gebruiken voor stoelen waar ze op kunnen spelen.
Hoek in de keuken voor C haar keukentje.

In de erker zou ik een bankje maken om te zitten lezen. Vanaf daar een grote u bank tot de woonkamer deur. Eventueel 1 kast zoals nu op dezelfde plek.

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

Meca Tegen de wc muur je piano

Dat kan niet ivm stroom (elektrische piano). Muur er tegenover kan wel

Toch6 Oke dan maakt het de keuze makkelijker inderdaad. Een instrumenten muur. En die dan een leuk kleurtje geven. Geen idee welke want dat hangt af van je meubels ed.

Ik zou de meubels in de woonkamer anders plaatsen. Het lijkt nu kleiner doordat ze de ruimte achter de banken niet benutten. Deze zou ik zelf wel meepakken in de zithoek. Heb je /wil je een gewone bank of een hoekbank?

Ik zou denk ik ook voor een ovale eettafel gaan ivm de schuine wand daar. Dan is het meer in 1 lijn. Ik kan het niet goed uitleggen, maar als ik het in mijn hoofd voor mij zie past dit beter. Vooral, omdat je ook voor een grote tafel gaat, lijkt ovaal ook minder pompeus.

Ik zou er sowieso ook 2 soorten kleur in brengen. Het is nu wel erg beige/ wit. Ik weet niet wat je mooi vindt qua kleur?

Toch6 Muur er tegenover kan wel

Dat is denk ik een hele leuke plek. Het is nu een wat verloren ruimte.

Toch6 heel mooi hout met zwart en het matcht mooi met de groene muur erachter. Ik gok dat dit in de winkel is, maar misschien ook wel mooi voor thuis, mits je hier van houdt.

Trees Heb je /wil je een gewone bank of een hoekbank?

ik heb nu een hoekbank maar die gaat weg dus vrije keus. Ik neig zelf naar meerdere banken/stoelen aangezien iedereen altijd een hoekje wil πŸ˜† En heb nu alleen een hoekbank maar vind dat met visite ook niet echt fijn, gevoelsmatig komen er teveel dan in m'n space,

Trees Ik zou denk ik ook voor een ovale eettafel gaan ivm de schuine wand daar. Dan is het meer in 1 lijn. Ik kan het niet goed uitleggen, maar als ik het in mijn hoofd voor mij zie past dit beter. Vooral, omdat je ook voor een grote tafel gaat, lijkt ovaal ook minder pompeus.

ja precies. Ik heb deens ovaal in mn hoofd, zit tussen echt ovaal en rechthoek in. Met het voordeel dat je de kopse kanten nog goed kan gebruiken

• Trees hebben hierop gereageerd.

Trees ja dit was in de winkel. En ik ben er achter dat ik Γ¨rg van groene muren hou πŸ˜‚ Heb nu heel de benedenverdieping groen, boven onze slaapkamer + overloop ook.
            En aan boord onze slaapkamer en sinds 3 weken ook de leefruimte en gang πŸ˜†

Toch6 Ik heb deens ovaal in mn hoofd, zit tussen echt ovaal en rechthoek in. Met het voordeel dat je de kopse kanten nog goed kan gebruiken

Heb even gegoogled, maar ik denk dat dit erg mooi staat. Het heeft wat mindere harde vormen dan een rechthoekige tafel. Deze wil ik nu ook, maar er is helaas niks mis met onze huidige tafel 😝.

Toch6 En heb nu alleen een hoekbank maar vind dat met visite ook niet echt fijn, gevoelsmatig komen er teveel dan in m'n space,

Dat vind ik ook een nadeel van onze hoekbank. Alleen het ligt zo lekker in het hoekje. Hoeveel zitplekken heb je nodig in de woonkamer? Hoekbank met losse fauteuils zou ook nog kunnen, als je daar voldoende ruimte voor hebt.

Toch6 en sinds 3 weken ook de leefruimte en gang πŸ˜†

Vond ik erg mooi staan! Groen is ook een hele rustige kleur vind ik zelf en goed te combineren met hout, zwart, wit, koper en eventueel nog een contrasterende kleur voor accessoires (bijv oud roze) als je dat mooi vindt.

En dan ineens weet je overdrachtsweken (ovv notaris) en moet je spijkers met koppen slaan ivm levertijd. Dus vanmiddag terug naar de winkel

• wandplank voor boven de piano

In bijnazwart hout

2x deze in donkerbruin

Deze bank maar dan groter en met 2 armleuningen

Toch6 verkeerde kast πŸ™ˆ moet deze zijn

Maar keek net op de online bon en zie dat ze bovenkant zonder deuren en onderkant met halfglazen deuren heeft gedaan😫 hopelijk kan de klantenservice dat nog veranderen.

Blij dat ik het nog even nakeek😬 op de papieren bon staat het er niet bij

Geen idee hoe ik het neer zou zetten, dus aan mij heb je niet veelπŸ˜‰
                Maar wat een mooi huis!