In 2024 wil ik iets veranderen. Geen grote voornemens die toch niet te halen zijn, maar wel kleine dingen die een impact kunnen hebben.
Via Instagram ben ik op de 75 Hard Style Challenge uitgekomen (het account oldloserinbrooklyn heeft die challenge bedacht).
De regels in het kort:
Leg 75 dagen lang je outfits vast (via foto of gewoon opschrijven), zodat je door deze data een idee krijgt naar welke richting je stijl uitgaat en wat er mogelijk mist in je kast. Inspiratie via Pinterest opzoeken mag, maar niet te veel. Het idee is dat je zelf creatief wordt en het doet met de dingen die je in je kast hebt hangen.
Gedurende deze periode 'mag' je dus ook geen nieuwe kleding kopen.
Het idee is om na deze challenge een veel beter idee te hebben van je eigen persoonlijke stijl, overconsumptie tegen te gaan en leren combineren met de kledingstukken die je hebt.
Je kan ook andere doelen en intenties eraan koppelen natuurlijk.
Ik zit nu op dag 3. Als er meer mensen meedoen, kunnen we hier misschien onze dagelijkse outfits posten en elkaar een beetje motiveren. Vooral het 'no spend' spreekt me erg aan. Ik heb de neiging te shoppen als ik me niet goed voel en ik wil hier echt van af.