CrazyCatLady Naar beneden durven ze niet..
Als ze ooit naar buiten zouden gaan kan ik de brandweer op speeddial zetten, doe maar niet π€£
Ik heb ooit een kat gehad die het een goed idee vond om in een boom op een eilandje, in een vijver, in het park te klimmen. Kat kon niet meer naar beneden. Hij was al een paar dagen zoek, totdat ik βs ochtends door het park liep en hem hoorde miauwen.
Brandweer gebeld. Ze kwamen met zo speciale wagen met een bakje met een joystick die omhoog kon, eraan. Hiervoor moest de weg worden afgezet, al het busverkeer (was een belangrijke busroute) in de halve stad lag daardoor plat. Dit duurde dus bijna een uur, want de kat besloot steeds hoger te klimmen en ze kwamen er niet meer bij. Heeft zelfs nog de krant gehaald. Heel gΓͺnant allemaal.
Twee dagen later, kat weer kwijt. Ik zoeken en ja hoor weer in een boom. Mensen hadden de brandweer al gebeld en ik heb net gedaan alsof ik de kat niet kende π«£. Kat werd er weer uitgehaald door de brandweer en meneer liep daarna netjes terug naar huis.
Toen ben ik de kat βboomtrainingβ gaan geven. Ladder tegen een boom (gewoon ergens midden op straat, want ik had geen tuin met bomen - zag er vast heel grappig uit voor voorbijgangers π
). Kat mee de ladder op en elke keer een stukje hoger, beneden rammelen met brokjes om hem weer naar beneden te lokken en uiteindelijk viel het kwartje weer.
Hij kon daarvoor trouwens prima klimmen, maar ik denk dat boom nummer 1 nogal traumatisch is geweest, want daarna durfde hij enkel nog omhoog, maar niet omlaag. Het was sowieso niet echt een snugger beest. Hij had hersenschade opgelopen op jonge leeftijd en sindsdien was het echt een rare kat.