Mijn vader heeft geen band met Dafne. Hij vindt haar maar vervelend geloof ik. Druk en als we daar zijn hangt ze teveel aan mij vindt ie. Toen ik vertelde dat ze op scouting ging, zei hij: o dat is goed voor dr, beetje van jou loskomen. Zo tekenend, dat ie haar dus echt niet kent. Met mn neefje en nichtje, die in dezelfde stad wonen (wij op 1,5 uur rijden) heeft ie een veel betere band. Past ook weleens op enzo. Logisch, ze wonen dichtbij. Ik heb hem weleens erop aangesproken dat ik het gevoel had dat ie neefje en nichtje voortrok, qua aandacht als we daar zijn. Dat ie weinig moeite doet om een betere band te krijgen. Kreeg ik als antwoord: ja ik.krijg ook nooit een knuffel van dr ofzo. Tja, dafne houdt niet van knuffelen, en dan helemaal niet met een opa waar ze weinig mee heeft.
Het is er daarna niet op verbeterd. Hij vraagt haar nergens naar als we er zijn, doet soms snel boos. Maar goed, het is toch mn vader, dus tja. Dit is de appconversatie metbhem gisteren. We gaan elk jaar eennkeer met hem naar de Efteling.

Nou, het enthousiasme spat er wel vanaf zeg. En dan zie ik net op fb dat ie in de Efteling zit met mn zus, mn ome Kees en nog een nicht van ons met alle kinderen.
Ik ben er ook wel verdrietig over zeg.