Hi allemaal
Ik ben hier al een tijd niet geweest, dus even een samenvatting van ons wel en wee.
Zomervakantie natuurlijk, dus vaak met de kinderen bij de lokale waterplas geweest.
Ook ben ik voor het eerst een klein weekje wezen kamperen in een geleende tent. En wat was het leuk! Ik dacht echt dat een tentje niks voor mij was. We stonden op een hele rustige camping in Hooghalen, zonder animatie. Voor de kinderen staat er een schommel, trampoline, wat speeltoestellen en skelters. En savonds mochten ze in een paardenkar achter een trekker het bos door. Lekker simpel allemaal maar het was heerlijk. Inmiddels heb ik zelf een tent gekocht en gaan we volgende week nog 3 dagen naar de camping om de tent te testen π
Mijn eigen persoonlijke vakantie is dat ik elke dinsdag werk. Want kinderen fulltime bij huis is een aanslag op mijn energie, haha. Elke dinsdag even lekker poetsen en bijkletsen met "mijn oudjes".
Ook kom ik sinds kort bij een mevrouw thuis die wel op de wachtlijst staat voor hulp bij huishouden, maar de hulp gaat nog lang duren. Onze gemeente heeft meer dan 50 mensen (met indicatie) op de wachtlijst staan, maar de thuiszorg-instanties zitten bomvol ( @Pimpelmeesje ik verwacht niet dat het in jouw gemeente anders is dus die hulp van jullie had al 20 andere banen kunnen hebben).
Het is heel triest. Ik kom dus via via af en toe bij die mevrouw, bij wie de eenzaamheid een groter probleem is dan haar huishouding. Ik wil hier "iets" mee maar ik zou niet weten wat.
En dan onze lieve Tillie. Die kwam thuis, ik was boven en ineens kwam mijn zoon volledig in paniek naar mij toe. Hij gilde en huilde dat Mathilda haar oog eruit viel. Ik ging dus kijken. Haar ene oogje stond helemaal bol en bloedde. Dus gelijk dierenarts gebeld (ook nog op een zondag dus allemaal wat ingewikkelder). Die kon niet zeggen of ze het oogje kan behouden of niet. Haar hoornvlies was geperforeerd en verder kon hij het door het trauma niet goed onderzoeken. Enfin, Tillie heeft wat prikken gekregen en met medicatie naar huis. Ik moest ook oogzalf geven. Dat vind ze zo naar dat ze nu weg rent zodra ze me ziet.
Vandaag op controle geweest. Ze heeft veel bloedingen in het oog, en haar lens is aan het loslaten. Waarschijnlijk kan ze haar oogje wel behouden maar zal ze er blind aan worden. Ze krijgt nu een kuur prednisolon, volgende week weer naar de dierenarts. Ik dacht dat we Tillie vooral voor de kinderen hebben en dat ik er verder niet veel mee heb, maar pff. Dat beestje heeft toch wel mijn hart gestolen, ik ben echt aangedaan. Ze heeft een flinke klap op het oog gehad, de dierenarts denkt een aanrijding. Maar we weten het echt niet.
Mijn zoon slaapt bij mij in bed want hij heeft nog nachtmerries van het poppende oogje (ik zal de foto hier niet plaatsen, maar wie het wil zien stuurt maar even pb). Het oogje ziet er aan de buitenkant nu weer redelijk normaal uit, in die zin dat het niet meer popt.
Naja, dit is de samenvatting van onze afgelopen weken.