Tantetil Ik was op zolder, waar mn kamer was. Ee werd aangebeld, maar was niet op tijd beneden. Dus ik steek mn hoofd uit het raam en zie net iemand weglopen. 5minuten latee hoor ik vanalles, op de verdieping onder me, dus ik ga de overloop op en zeg: he naam zus ben je al thuis. Nou, zij niet, maar er rende iemand heel hard weg met 1 van onze weekendtassen met waarin achteraf onze dvd speler. Ik stond een halve minuut aan de grond genageld. Daarna ging ik naar beneden, was ie weg. Door de achterdeur waarvoor ie mijn sleutels had gebruikt. Hij was binnen gekomen via het kiepraampje in mn vaders slaapkamer op de begane grond. Politie gebeld, vader gebeld op werk. Csi kwam, maar hij is natuurlijk nooit gepakt.
Ik was daarna ook niet bang. Inbrekers breken natuurlijk zelden in als er iemand thuis is, en hij dacht dat er niemand thuis was. En het was gewoon 12 uur in de middag.
Ik ben ook weleens beroofd in de trein. Ik zat in mn eentje te eten in een coupe. Had mn tas open staan. Komt er een man binnen, legt zn jas boven mijn hoofd in het rek, en er viel een scheerapparaat uit. Ik hielp m nog met batterijen van de grond rapen. En toen ging ie weer weg. Na een minuutje denken van: huh hij wilde hier toch zitten, viel het kwartje en was mn portemonnee dus uit mn tas gejat. Pissig dat ik was! Dus ik die trein door. Vond ik m bij een andere vrouw alleen in een coupe. Dus ik roep: he, jij hebt mijn portemonnee gejat. Maar hij sprak geen Nederlands. Hij wilde die coupe uit, maar ik hield m tegen (achteraf lekker handig, ik had wel een mes tussen mn ribben kunnen krijgen ofzo, maar ik was gewoon zo boos). Hele commotie in dat gangetje natuurlijk. We reden toen net station Rotterdam binnen en 2 anderen en ik hebben m afgeleverd aan de politie. Hij had mn portemonnee natuurlijk niet meer. Toen ik aankwam op station Tilburg, na 2 uur op bureau gezeten te hebben, werd ik gebeld dat mn portemonnee in Breda lag, gevonden in een prullenbakje in die trein. Trein later kwam ie in tilburg aan. Geld eruit, rest erin.
Ik ben wel wat gewend inmiddels dus 🤭😆