Ik vind de gemiddelde Nederlandse wijken zo gezellig. Alle huizen zijn netjes onderhouden, er zijn veel speelmogelijkheden ind e buurt, buurtkinderen spelen samen...
Dat is hier helemaal niet. Ik heb in de 10 jaar dat ik in Belgiƫ woon in 3 verschillende woonplaatsen gewoond. Mijn huidige woonplaats is echt wel fijn qua voorzieningen, maar het 'knusse, gezellige' heb je hier niet. Iedereen heeft vitrages voor de ramen of rolluiken, niemand heeft bloemen in de erker staan. De straten nodigen niet uit tot spelen (is gewoon te gevaarlijk), je moet al naar een park, het bos of een speeltuin verderop om je kinderen te laten spelen. Er is geen contact met buurtkinderen, alleen op school of op zondagmiddag tijdens de scouts of chiro.
De huizen verschillen enorm qua kwaliteit. Ons huidige huis, dat nu te koop staat, heeft best een lelijke gevel. Een garagepoort en een deur, dus geen raam naar buiten (alleen op het 1e verdiep). We mogen hier helaas niets aan veranderen ('beschermd erfgoed') maar het strookt totaal niet met het interieur want van binnen hebben we alles verbouwd. De stoepen zijn lelijk, de straten zijn niet mooi, en dit is dan nog een 'dure' gemeente waar wel veel gedaan wordt qua fietsersveiligheid, onderhoud, e.d.
Nou dit wilde ik even kwijt. Lelijk Belgiƫ.