Ik ga vanmiddag met M (En misschien met F, afhankelijk of het lukt omdat ze eigenlijk nog te jong is voor dit type oogmeting) een nieuwe bril uitzoeken. Nu hebben ze momenteel een actie lopen dat je een 2e bril gratis krijgt, en mijn eerste ingeving was een zonnebril op sterkte er bij. Maar vanmorgen bedacht ik me dat een gewone bril ter afwisseling/als reserve eigenlijk ook wel handig is.. wat zouden jullie doen?
Haar huidige bril is zover kapot dat hij niet meer als reserve kan functioneren, degene die ze nu draagt is al 5 jaar oud en past eigenlijk niet meer. Maar zonder ziet ze gewoon niks.
Ze heeft de afgelopen jaren geen zonnebril gehad, omdat ik die dingen gewoon te duur vond en haar te jong. Ze zou hem dan alleen dragen wanneer ze naar het strand gaat oid en ik vond haar niet verantwoordelijk genoeg om in zo'n situatie om te gaan met een dure bril. Ze legt hem ergens neer, raakt hem kwijt, gaat bovenop de andere zitten, dat soort dingen. Haar eigen bril doet ze nooit af (zelfs niet als ze slaapt π), maar als ze ondertussen ook moet zorgen voor een andere bril zie ik dat geheid fout gaan. Ze heeft dus al die tijd gewoon haar eigen bril gedragen, met een pet om de zon tegen te houden.
Maar ze wordt ouder, en de tweede bril is gratis en dus geen paar honderd euro, misschien moet ik het toch een kans geven?
Wat is wijsheid? Haar huidige bril toch nog laten repareren zodat ze die als reserve heeft en voor een zonnebril kiezen? Of kiezen voor een extra normale bril en het nog even bij de petten houden?