Mishandeling is niet goed te praten.!
Tevens begint mishandeling nooit ineens of zomaar uit het niets. Voordat iemand een ander mishandeld dan is daar al heel wat aan vooraf gegaan. Dat is wat ik bedoel met "het" begint "klein". En met "klein" bedoel ik overigens niet dat het acceptabel is.
Een kind leert door wat anderen zeggen en doen het is een spons die alles opneemt en kopieert. Wanneer het voorbeeld structureel "niet gewenst"-(of vul een woord naar keuze in) gedrag is neemt een kind dit over. Wanneer dit geaccepteerd wordt door de omgeving zal het ermee doorgaan tot iets of iemand er tegenin gaat en doordringt. En helaas wordt dit gedrag wanneer het nog "klein" is niet altijd door de omgeving opgemerkt. En ook dat kan verschillende oorzaken hebben, voordat "het" dan zichtbaar is kan het zijn dat er "ineens" mishandeling plaats vindt.
Dit plaats ik niet om een discussie uit te lokken, puur ter verduidelijking van mijn eerdere post. En in geen geval accepteer of tollereer ik "dit" gedrag. En ik zet "dit" tussen haakjes aangezien er heel veel gedrag onder valt en ik niets wil uitsluiten.😉
En vaak reageer ik bewust niet op bepaalde onderwerpen, omdat ik niet verkeerd begrepen wil worden. Juist omdat het gevoelige onderwerpen zijn.