Femkes een weekmenu gaat hem echt niet worden, ik heb nooit begrepen hoe mensen nu al weten wat ze over 5 dagen willen eten?? Ik weet nog niet eens wat ik morgen wil ๐ Dat zou er bij mij alleen maar voor zorgen dat ik heel veel moet gaan weggooien, want als ik spinazie wil op de dag dat er bami gepland staat, sorry bami, maar dan eet ik spinazie. Ik kan echt niet plannen daarin, ik heb nu al geen zin meer in de soep die ik een paar uur geleden gepland had voor mezelf ๐
Ik snap H wel, want de dingen die er altijd standaard in huis zijn, zijn vooral basic dingen die ze beiden lusten, en nooit strijd hebben opgeleverd. Maar H is het nu gewoon beu om het grootste gedeelte van de week aardappels-groente-vlees te eten en wil meer variatie. I is meer een 'doe maar gewoon normaal' en vind rijst al exotisch genoeg, terwijl als het aan H ligt we morgen zeewier proberen ๐
Wat dat betreft houdt zij zich echt al aan een middenweg door zich dan maar meer te focussen op variรซren met pastagerechten, noodles, wraps en salades. Ze is echt niet onrealistisch in haar wensen, wat dat betreft zou het juist fijn zijn als I wat meer uit diens comfortzone gaat. Maar die zit weer met de textuur-issues en ik ben al lang blij dat die inmiddels voldoende eet om een week te kunnen variรซren.. Die eet pas sinds vorig jaar rijst, en dat was al een enorme overwinning ๐ฌ
Dus ergens sta ik ook wel aan H's kant, zij hoeft niet de dupe te zijn voor de problemen die I en ik hebben.
Ik heb voor nu met H afgesproken dat ze om de dag iets mag kiezen, en ze op de andere dagen gewoon saai eet. En zo veel mogelijk proberen om voor meerdere dagen te koken (zoals de spaghetti-saus nu) en in te vriezen.