We zijn bij mijn broer en schoonzus (mijn moeder, de kinderen en ik) en hun kind eet normaal eten. Mijn jongste 2 niet. De oudste heeft het ook jaren gehad dat hij nauwelijks iets behalve koolhydraten at en dan nog niet alles, maar die eet nu zo goed als alles. Of hij probeert het tenminste echt. Maar de jongste 2 zijn vreselijk. De middelste eet aardappelen, de jongste pasta en dat is het wel een beetje. Dat betekent bij mij thuis dat ik meestal wat apart houd (dus pasta zonder saus, droge aardappelen), maar veel meer dan dat niet. Wat mij betreft eten ze of niet, jammer dan.
Wij eten vanavond een ovenschotel met aubergine, tomaat en kaas, dus voor de kleinsten wordt er pasta gekookt. Mijn schoonzus is 3 keer terug geweest, ik kan er boter en kaas bij doen? Nee, wat midi eet geen kaas. Ik kan er wat olijfolie en knoflook bij doen? Nee, want ze lusten beiden geen olijfolie. Ik kan er wat kleurstof bij doen, dan ziet het er leuk uit? Doe maar niet, zo avontuurlijk zijn ze niet.
Maar ze kunnen toch niet alleen pasta eten?
Ja hoor, ze kunnen prima alleen pasta eten.
Maar, hoe blijf je hier rustig bij?
Tja, ze leven allebei nog en hoe meer ik probeer te overtuigen, hoe minder ze eten.
Maar ze vindt het nog steeds niks. Ze raakt er een beetje van in paniek en vindt mij duidelijk een beetje loedermoeder dat ik al helemaal geen moeite meer doe. π