LilyMilie ik denk dat dit een heel goede analyse is. Vooral mbt de gedragspatronen die zich ontwikkeld hebben en ze alleen maar meer op elkaar zijn aangewezen.
Hij vlucht in zijn werk, hij werkt heel veel en op rare uren. Dus hij slaapt ook overdag uit. Verder doet hij niets, letterlijk niets. Ze hebben geen vrienden hier. Hij gaat soms alleen naar Parijs waar hij vandaan komt en wel nog sociale contacten heeft, maar dus nooit met zijn gezin.
Ik vind het ook sneu voor hun kinderen. De oudste studeert nu en lijkt gelukkig, ze gaat ook veel weg, heeft vrienden, maar de jongste wordt raarder en raarder. Heel erg teruggetrokken, geen sociale contacten of vrienden, school waarin ze in een watervalsysteem is beland. De moeder is volledig gefocust op haar en gunt haar geen ruimte of eigenheid. Ze brengt haar vreemde wereldbeeld zo over op haar dochter. Erg sneu om te zien hoe in de loop der jaren dat alleen maar erger wordt. Ze is nu 16.

LilyMilie Ik denk ook niet dat je dit kan veranderen, ik denk dat het gewoon een kwestie is van accepteren en een oogje houden op dat ze geen rare dingen doen mbt je kinderen.

Klopt, dit is het belangrijkste. We zijn gewoon waakzaam en negeren de rest.

Eigenaar van het vakantiehuis kwam vanmorgen vragen of zijn vrouw vanavond voor ons mag koken, typische kroatische gerechten. Dat klinkt goed πŸ˜„

@LilyMilie Hoe is het nu thuis?
(Ik kon de berichten niet meer vinden daarom maar hier)

LilyMilie Fijn dat je meer controle ervaart. Dat doet al heel veel. Keuzes maken is heel goed. Jammer dan voor de anderen die daar moeite mee hebben… Het is jouw/jullie leven en niet dat van hen.

LilyMilie πŸ’ͺ heel goed! Ze wennen er vast aan, en anders maar niet. Hun probleem. πŸ˜‰

Bloem Ik heb 'm net gezien. Erg mooi inderdaad 😊

Manque heeft de titel veranderd naar Koffiepraat... Kletsen over van alles wat je bezighoudt πŸ”’.
5 dagen later

Bloem
Ik heb hem gekeken, hij was heel erg mooi. Het was een film met een lach en een traan...
Bedankt voor de tip.