Hoeveel paar winterschoenen hebben jouw kinderen (straks), en wat voor schoenen zijn dat?
Ik vind het steeds weer een enorm gedoe. Wij gaan eens in het halfjaar naar de kinderschoenenwinkel, en dan meten ze het goed op en krijgen ze goede schoenen die sowieso passen. Maar die schoenen hebben eigenlijk standaard zowel een rits als veters en zijn superlastig om aan te trekken. Dus de schoenen die ze als laatst gehad hebben, hebben ze eigenlijk nauwelijks aan gehad. Ze lopen gewoon altijd op hun sandalen. Maar nu met die regen en nu het kouder wordt, vind ik dat toch niet echt ideaal. Het wordt gewoon weer tijd voor dichte schoenen, maar deze kunnen ze dus eigenlijk niet aan op de gymdagen, want het lukt ze niet om ze zelf aan te trekken (of met hÊÊl veel moeite, en zo veel tijd hebben ze niet om om te kleden). Vorig jaar hebben we voor oudste een paar schoenen bij de Bristol gekocht, maar die waren echt binnen no time kapot, dus dat was ook niets.
Dus nu vraag ik me heel erg af hoe andere ouders dit doen, en waar jullie ze aanschaffen en hoe je dan achter de juiste maat komt.