LilyMilie de kinderen krijgen dit wel mee, zeker de dochter. Haar band met haar vader is niet goed, hij wil haar kort houden en bepalen wat ze wel en niet mag. Maakt grappen over haar waar haar broertje (15) om lacht, en haar over de zeik helpen. Ze is nu 18 en roept nu geregeld ‘ik ben volwassen en jij hebt er niets over te zeggen!!’ Dat heeft hij zelf in de hand gewerkt. Met haar moeder heeft ze wel een goede band en met haar kan ze goed praten. Hun zoon krijgt natuurlijk ook van alles mee maar doet net of het allemaal niet bestaat. Zijn band is op zich goed met zijn vader maar ik vraag me af of hij aan zijn eisen kan voldoen. Zoon heeft wat jong gedrag en zijn vader heeft wel eens gezegd tegen ons dat hij zich daarvoor schaamt. Vader wil ook graag dat zoon met stoere voetbal jongens omgaat en stimuleert dat en werkt echte vrienden tegen. T en hij zijn al vanaf 1 jaar bevriend met J en J is volgens vader niet stoer en voetbalt niet dus niet goed genoeg. T is een meisje dus hoeft niet stoer te zijn…
Het is een moeilijke situatie, hoewel ik geneigd ben heel hard te roepen ‘dit laat je toch niet gebeuren!?!?!’ Begrijp ik dat het moeilijk voor haar/ hen is…