iMoeder ja ik vind het vooral rot voor ze. Het is langere periode echt best oké gegaan, maar nu dus weer zo. Ook continu gezeik dat zijn werk voor de kinderen gaat, maar dan zien ze op tiktok dat hij wel vanalles kan ondernemen met zijn stiefdochter etc.
En de kinderen reageren er allebei heel anders op, H wil hem juist zien omdat het zo lang geleden is, terwijl I steeds minder contact wil.
Ik vind het zo lastig om die teleurstelling steeds te zien bij ze. I is normaal gesproken best stoïcijns als het om hem gaat, maar bij de ruzie van vorige week heeft ze ook echt even flink gehuild.
Ik denk dat we voor nu in ieder geval even een oplossing gevonden hebben voor het ikea probleem: ik zag gisterenavond in de app dat je tegenwoordig kan sparen voor kortingcoupons met ikea familiy. Ik heb bijna genoeg punten om korting te krijgen op de bezorgkosten, dus ik ben even wat taakjes uitvoeren aan het voeren geweest (inloggen op website, wishlist maken etc) om mijn puntenaantal omhoog te gooien. Als ze dan het restant splitsen is het alsnog behapbaar.
Lost het probleem niet op dat er bij ex een schroefje los zit, maar goed..
Edit: ik zie nu net dat hij het geld heeft overgemaakt naar haar rekening. Heel dubbel, want natuurlijk is het fijn dat ze geld krijgt, en I kennende is ze daar ook echt wel dankbaar voor, maar het is nu wel helemaal een kwestie van: geen moeite doen, zoek het zelf maar uit met je bezorgkosten, en de vraag om te splitsen is dus op deze manier afgekapt.