Hopsatee Maar ik weet niet zo goed wat voor hulp ik zou willen hebben want ik moest vooral rust nemen op zulke momenten en m’n werk iets anders indelen
Ik zit nu dus vooral te denken aan iemand die kan coachen in hoe lang en hoeveel rust /activiteit, hoe je je activiteiten weer kan opbouwen, waar de grens ligt van actief herstel en wanneer het schadelijk wordt.
Teveel rust, hoe aanlokkelijk het ook voelt, kan ook weer leiden tot langere klachten. Er is al jarenlang een goed onderbouwd wereldwijd protocol voor deze groep met adviezen voor de eerste 24/48 uur, de eerste twee weken, de periode tot 3 maanden en vanaf 3 maanden. Dan nog, je kan iemand wel algemene adviezen geven, maar dan moet iemand het ook nog vertalen naar zijn eigen situatie in hoe dat er concreet uitziet in zijn leven. Dat kan zeker als je cognitieve klachten hebt enorm lastig zijn.
Je wilt niet teveel, maar ook niet te weinig doen. Wat is dat dan concreet in iemands situatie? Dat lijkt mij enorm lastig. Ik zat te denken aan iemand waar je vragen aan kan stellen, je uitleg kan geven, waarbij je kan checken of je het goed doet, met je meedenkt etc.